حاجی‌دلیگانی: سرتاسر لایحه الحاق ایران به FATF استعماری است
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرتاسر لایحه الحاق ایران به FATF استعماری است و دست و پای مردم ایران را می‌بندد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، اول خرداد) پارلمان، در تذکری به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه آمریکا شرط و شروطی برای ایران در مذاکرات جدید تعیین کرده است که رئیس مجلس باید به آن پاسخ می‌داد.

بیشتر بخوانید:شمخانی: لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم ارتباطی با FATF ندارد

وی همچنین در اخطاری به اصل (۶۷) قانون اساسی استناد کرد و افزود: براساس اصل (۶۷) قانون اساسی سوگند یاد کرده‌ایم که امانت‌دار مردم باشیم تا تحت سلطه کشورهای دیگر نروند. لذا لایحه استعماری الحاق به FATF را مطالعه کرده‌ایم و گزارشی در (۹) بند که شامل (۹) ایراد است تهیه و در بین نمایندگان توزیع کرده‌ایم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اضافه کرد: سرتاسر لایحه الحاق ایران به FATF، استعماری است و دست و پای مردم ایران را می‌بندد. بنابراین باید براساس سوگندی که یاد کرده‌ایم، عمل کرده و حافظ منافع مردم و کشور باشیم.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: نباید تاریخ مجلس به گونه‌ای شود که مانند گذشته که برجام در (۲۰) دقیقه تصویب شد، این لایحه نیز همین‌گونه تصویب شود.

لاریجانی: اظهارات وزیر‌‌خارجه آمریکا در حد پاسخ ما نبود

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر و اخطار نماینده شاهین‌شهر، گفت: اظهارات وزیر‌‌خارجه آمریکا در حد پاسخ ما نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیرخارجه آمریکا لیاقت آن را نداشت که نسبت به اظهاراتش پاسخی ارائه و راجع‌ به آن صحبت کنیم. البته وزیر امورخارجه کشورمان پاسخ وی را داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.