اجرای اصلاح قانون انتخابات شوراها از دوره ششم میسر شد
براساس مصوبه نمایندگان مجلس، اصلاح قانون انتخابات شوراها از دوره ششم (بعدی) اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، اول‌خرداد) پارلمان، با اکثریت آراء، با استفساریه نحوه عضویت همزمان اعضای اتحادیه صنفی در پنجمین دوره شوراها مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید:اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای شهر و انتخاب شهرداران تایید شد

موضوع استفساریه به شرح زیر است:

با توجه به برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای شهر و روستا در تاریخ ۲۹/۲/۹۶ و با عنایت به اصلاح ماده (۳۲) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران در تاریخ ۲۰/۴/۹۶، آیا قانون مذکور نسبت به دوره اخیر انتخابات شوراها لازم‌الاجرا است یا خیر؟

پاسخ: خیر، اصلاح مذکور از دوره ششم قابل اجرا می‌باشد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال ماجراهای ایجاد شده پیرامون حضور و یا عدم حضور سپنتا نیکنام منتخب زرتشتی شورای شهر یزد، در جلسه علنی بیستم تیر سال گذشته، با انجام اصلاحاتی بر قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با حضور عضو زرتشتی شورای شهر یزد موافقت کردند اما در نهایت این مصوبه به تأیید شورای نگهبان نرسید و به مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارجاع شد. در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم حضور عضو زرتشتی شورای شهر یزد را تأیید کرد.

براساس این گزارش، در بخشی از مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آمده است که این اصلاحیه شامل دوره پنجم(فعلی) شوراهای شهر و رستا نیز می‌شود که با استفساریه‌ای که امروز در مجلس تصویب شد، اجرای این اصلاحیه، به دوره ششم موکول شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.