انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس چگونه برگزار می‌شود؟
عضو هیئت‌رئیسه مجلس زمان دقیق و جزئیات چگونگی برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس را تشریح کرد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به زمان دقیق برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان در سال سوم مجلس دهم، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، قرار است انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس در سال سوم دوره دهم در روز سه‌شنبه، هشتم خرداد برگزار شود.

بیشتر بخوانید:۳ فراکسیون اصلی مجلس برای انتخابات هیئت رئیسه "کمیته مشترک" تشکیل دادند + اسامی

برگزاری جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی برای انتخابات هیئت‌رئیسه+جزئیات

وی افزود: قرار است در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، یک رئیس، دو نواب، شش ‌دبیر و سه ناظر در روز هشتم خرداد در صحن پارلمان انتخاب شوند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: طبق روال هر ساله، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز تشکیل مجلس، پس از انتخابات هیئت‌رئیسه به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌روند.

**تشریح جزئیات برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس

رنجبرزاده با اشاره به جزئیات چگونگی برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، گفت: رأی‌گیری در صحن پارلمان به صورت گلدانی انجام می‌‌شود و گلدان‌ها از سوی منشی‌های صحن در بین نمایندگان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس اسامی کاندیداهای مورد نظر خود را برای سِمت‌های مختلف هیئت‌رئیسه بر روی برگه‌هایی که در اختیارشان قرار می‌‌گیرد، درج می‌کنند و سپس تعدادی از نمایندگان به نمایندگی از سایرین برای شمارش آراء در جایگاه هیئت‌رئیسه حضور می‌یابند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پس از شمارش آراء، رئیس مجلس اسامی کاندیداهای منتخب را قرائت می‌کند.

به گزارش تسنیم، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت‌رئیسه مجلس که متشکل از ۱۲ نفر هستند، با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال آینده انتخاب می‌شوند. هفتم خرداد، سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که هر ساله اعضای هیئت‌رئیسه مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای یک سال آینده در این روز تعیین می‌شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.