حسینی: مجلس دهم یکی از ضعیف‌ترین مجالس است/ جلسه‌ای با احمدی‌نژاد نداشتم
وزیر ارشاد دولت دهم مجلس کنونی را یکی از ضعیف‌ترین مجالس پس از انقلاب اسلامی خواند و گفت: جلسه‌ای با احمدی‌نژاد نداشته‌ام.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم که برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره علت حضور خود در عرصه انتخابات اظهار داشت: شرایط فعلی کشور مناسب نیست و نیاز به تغییر و تحول وجود دارد و فکر می‌کنیم که اسفند ماه امسال فرصت مغتنمی است که گام اول در تغییر و تحول در حوزه‌های کشور با انتخاب نمایندگان دلسوز متعهد و فداکار و با شناخت نسبت به ساختارهای کشور ایجاد شود و ایده‌هایی که بتواند کشور را از این وضعیت رهایی بخشد و گام‌های برون‌رفت از مشکلات را داشته باشد، برداشته خواهد شد.

وی افزود: نمایندگان به دنبال منافع حزبی، شخصی و گروهی نباشند و مصالح مردم را در نظر بگیرند؛ در این صورت می‌توان نظارت دقیقی بر مسئولان اجرایی صورت بگیرد تا کار کشور به خوبی انجام شود.

وزیر ارشاد دولت دهم گفت: برخی نمایندگان که از مبانی فقهی و حقوقی بی‌بهره باشند معلوم نیست حتی با داشتن حسن نیت چقدر بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

حسینی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: مشکلات مردم باید در صدر برنامه‌های نمایندگان باشد و برون‌رفت از مشکلات فعلی و نظارت دقیق بر اجرای اسناد بالادستی و قوانین مصوب مجلس اولویت مجلس یازدهم است.

وی درباره عملکرد شورای نگهبان و انتقاد اصلاح طلبان از آن گفت: برخی از نیروهای متدین و دلسوز و مردم نیز این انتقاد را دارند و آن‌ها می‌گویند شورای نگهبان در اجرای وظیفه خود در مواردی کوتاه آمده و به طبع آن افرادی در مجلس نفوذ یافتند که دنبال زد و بند و منافع شخصی هستند که تعداد قابل توجهی از آنان پرونده دارند و آقای کدخدایی هم اعلام کرده که بعد از دوره نمایندگی سراغ آن‌ها خواهند رفت.

وزیر ارشاد دولت دهم در ادامه تصریح کرد: از طرفی معتقدیم شورای نگهبان باید دقت بیشتری داشته باشد؛ البته نگاه حزبی، جناحی و باندی قابل قبول نیست که فقهای شورای نگهبان بر این پای‌بند هستند. امیدواریم هیات‌های اجرایی و نظارت با دقت به وظیفه خود عمل کرده و مردم هم شایستگان را انتخاب کنند.

حسینی درباره ترکیب سیاسی مجلس آینده گفت: اگر بین نیروهای انقلاب وفاق ایجاد شود قطعا مردم این آمادگی را دارند که مجلس فعلی که مجلس بی‌خاصیت است و در شمار ضعیفترین مجالس بعد از انقلاب محسوب می‌شود، تغییر کند و ترکیبی از نیروهای متعهد و انقلابی در مجلس بعدی شاهد باشیم.

وی درباره وفاق جریان اصولگرایی گفت: گفتگوهای خوبی انجام شده و احزاب، تشکل‌ها و افراد حقیقی در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب جمع شده‌اند و کار را پیش می‌برند.

وزیر ارشاد دولت دهم درباره تایید صلاحیت خود اظهار داشت: در دوره‌های قبل که ثبت‌نام کردیم تایید شده است و در صورتی که صلاحیت من در دوره اول تایید نشود درخواست بررسی مجدد می‌دهم. به هرحال ما هم در مجلس و هم در دولت بوده‌ایم و خوشبختانه نقطه ابهامی در زندگی ما وجود ندارد و به یاد دارید وقتی وزیر ارشاد بودم، صدا و سیما از منزل ما بازدید کردند و چیز پنهانی در زندگی ما وجود ندارد.

حسینی درباره اینکه اکثر افرادی که در دولت آقای احمدی‌نژاد حضور داشتند برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده اند و اینکه آیا این حضور هماهنگ انجام شده است؟ تصریح کرد: نه، بحث هماهنگی نبوده است و بهرحال درخواست‌هایی از سوی مردم و دانشگاهیان بوده تا افرادی که دارای تعهد و تجربه هستند و کشور را خوب می‌شناسند و قبلاً نشان دادند که اهل کار و خدمت به مردم هستند و بیایند و خود را در معرض آرای مردم قرار دهند و گزینه‌های متعددی فراروی مردم باشد تا بتوانند از میان آنها انتخاب کنند. غالب نیروهایی که در دولت نهم و دهم حضور داشتند متدین و انقلابی هستند و تعبیری که مقام معظم رهبری در آخرین جلسه دولت دهم داشتند این بود که شاکله دولت را همواره مورد تایید قرار می‌دادند و از پرکاری و پرتلاشی و همت والایی که وجود داشت تقدیر می‌کردند. بنابراین خوب است این افراد در صحنه حضور یابند تا اینکه در گوشه انزوا باشند و نتوانند به کشور خدمت کنند.

وی درباره جلسات خود با محمود احمدی نژاد نیز گفت: جلسه‌ای نداریم و بعد از اتمام دولت دهم، در سال ۹۲ و ۹۳ جلساتی بود که ادامه پیدا نکرد اما ارتباط وجود دارد و افرادی که در گذشته همکار بودند در جلسات مختلف یکدیگر را می‌بینند ولی ارتباط کاری ندارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.