نامه دولت به مجلس درباره گزارش عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی
عضو هیئت‎رئیسه مجلس شورای اسلامی از نام دولت به مجلس درباره گزارش عملکرد بودجه‌ای شرکت‌های دولتی خبر داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از ارائه گزارش عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی از سوی دولت به مجلس خبر داد و افزود: سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی را ارائه کرده است.

وی تأکید کرد: گزارش عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی مشتمل بر عملکرد بودجه این شرکت‌ها در ۶ ماهه ابتدایی امسال و سال ۹۷ است که برای اولین بار به مجلس تقدیم شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: طبق نامه سازمان برنامه و بودجه درباره عمکرد بودجه‌ای شرکت‌های دولتی، هیئت‌رئیسه مجلس این نامه را کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده که این کمیسیون نیز از دیوان محاسبات خواسته تا گزارشی از عملکرد بودجه‌ای شرکت‌های دولتی در همین بازه زمانی به مجلس ارائه کند.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: قرار است گزارش مفصلی از عملکرد بودجه‌ای شرکت‌های دولتی بر مبنای گزارش‌های سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات از سوی مجلس تدوین شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان با بیان اینکه بود شرکت‌های دولتی دو سوم بودجه‌های سالانه کشور را به خود اختصاص می‌دهند، خاطرنشان کرد: یکی از مبانی بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در مجلس، گزارش عملکرد بودجه‌ای شرکت‌های دولتی خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.