نماینده مجلس:دولت حذف یارانه‌ها را با خطای کم اجرایی کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید راهکارهای اجرایی حذف یارانه ثروتمندان را درست تبیین و تدوین کند تا حق کسی تضییع نشود.

علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و بدجه سال ۹۸ کل کشور مجلس این مجوز را به دولت داده بود که یارانه دهک‌های با درآمد بالا را حذف کند، گفت: اخیراً نیز اعلام شد که از اوایل مهرماه قرار است دولت این اقدام را انجام دهد که باید منتظر ماند و دید که چه‌ سازوکاری برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حذف سه دهک بالایی یارانه بگیر نیاز به قانون جدیدی ندارد، افزود:دولت باید راهکارهای اجرایی حذف یارانه ثروتمندان را درست تبیین و تدوین کند و به تبع دولت اگر برای اجرای این تکلیف قانونی یک خلع قانونی داشته باشد و یا نیازمند قوانین باشد می‌تواند این موضوع را به مجلس انعکاس دهد.

کریمی با تاکید براینکه دولت باید این تکلیف قانونی خود را با درصد خطای کم عملیاتی کند، ادامه داد: دولت پیرو اختیارات خود می‌تواند به راحتی این تکلیف عقب افتاده قانونی را عملیاتی کند البته باید یک واحد سازمانی مشخصی جهت اعتراضات مبنی بر حذف یارانه‌بگیران شکل گیرد تا مراجعات مردم به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در جریان حذف یارانه ثروتمندان از ساز و کار‌هایی معین برای اعاده حقوق تضییع شده هم استفاده کند، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر فردی یارانه‌اش قطع شد و قصد داشت نسبت به حذف یارانه خود اعتراض کند باید سازمانی در شهرستان‌ها و استان‌ها باشد که بتواند اعتراض خود را به گوش مسئولین برساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.