دولت برای مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس لایحه می‌دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه لایحه دولت به مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد.

زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون، گفت: قرار بر این بود که تیر ماه دولت لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه کند که این اتفاق نیفتد و با رایزنی‌های که با دولت انجام شد قرار بر این است ظرف روزهای آینده این لایحه به مجلس ارائه شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی جزئیات طرح شده از سوی نمایندگان هستیم، ادامه داد: البته دولت اعلام کرده اجرای این طرح دشواری‌های خواهد داشت که در همین راستا است که اعلام کرده‌اند به مجلس لایحه می‌دهند، اگرچه نمایندگان معتقدند این طرح برای قوه مجریه در اجرا دشواری‌ نخواهد داشت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس تصریح کرد: در طرح مذکور آمده است که فرد باید پیش از خریدو فروش ملک خود اظهاری داشته باشد و از روزی که مشغول به خرید و فروش شد برای سودی که بدست می‌آورد مالیات پرداخت کند، البته این استثناء نیز قرار داده شده که این مالیات برای درآمدی است که جزء سهمیه قانونی که به آن فرد داده می‌شود، نباشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در کمیسیون درحال بررسی و چکش‌ کاری‌ این طرح هستیم، اظهار داشت: بحث‌‌ها بیشتر بر روی این است که نرخ تورم در نظر گرفته شود یا نشود؟ و یا اینکه درآمد حاصله به کجا واریز شود؟ و یا اینکه مالیات بر عایدی ۲۰ درصد یا ۳۰ درصد باشد.

سعیدی با اعلام اینکه ۱۷۰ کشور قانون مالیات بر عایدی را در حال اجرایی کردن هستند، اضافه کرد: در شرایط جنگ اقتصادی باید این توان را در کشور ایجاد کنیم که این قانون اجرایی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بنده نظر وزیر اقتصاد درباره این طرح را اخیراً جویا شدم گفت: دژپسند نیز با این طرح مخالفتی نداشت البته قرار بر این شد لایحه‌ای در این زمینه نیز دولت به مجلس ارائه کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.