نامه نمایندگان مجلس به هیئت‌رئیسه درباره اجرا نکردن قانون مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا
جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه پارلمان خواستار پیگیری دلیل اجرا نکردن قانون اقدام متقابل در برابر رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران از سوی دولت شدند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از دولت به منظور اجرا نکردن قانون اقدام متقابل در برابر رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران، گفت: علی‌رغم مصوبه مجلس درباره لزوم دولت به اجرای قانون اقدام متقابل در برابر رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران، اما دولت آن را اجرایی نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف مجلس از تصویب قانون اقدام متقابل در برابر رفتارهای آمریکا، جلوگیری از تعدی‌گری آمریکایی‌ها بوده است، اظهار داشت: این قانون در دوره نهم مجلس تصویب شده، اما دولت تا این لحظه، حتی گزارشی به مجلس مبنی بر چگونگی اجرای این قانون ارائه نکرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: دولت اگر قصدی برای اجرای قانون اقدام متقابل در برابر رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران ندارد، به صراحت بگوید، شاید اشکالی در قانون وجود دارد، در این صورت می‌توانیم آن را اصلاح کنیم.

حجت‌الاسلام سلیمی همچنین از نامه جمعی از نمایندگان مجلس به هیئت‌رئیسه پارلمان درباره اجرا نکردن قانون اقدام متقابل در برابر رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران خبر داد و افزود: در این نامه از هیئت‌رئیسه مجلس خواسته‌ایم که دلیل اجرا نکردن این قانون از سوی دولت را پیگیری و مشخص کند.

نماینده مردم محلات در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت موظف به اجرای قانون اقدام متقابل در برابر رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران است و باید آن را اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن کامل قانون اقدام متقابل در برابر رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران را در اینجا بخوانید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.