خرازی: مقاومت راه ایستادگی در برابر زورگویی‌های دشمن است
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی معتقد است که از طریق مقاومت می‌توانیم در برابر زورگویی‌های دشمنان ایستادگی کرده و حق خود را بگیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی صبح امروز در دومین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات که در هتل اسپیناس پالاس تهران به همت دانشگاه ملی اطلاعات برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره راهبرد صبر استراتژیک که از اردیبهشت ماه در سیاست خارجی در پیش‌ گرفته شد، گفت: حق را باید ستاند و حق به انسان هدیه داده نمی‌شود. ما به عنوان ملتی که همواره مقاوم بوده‌ایم و در راستای تامین حقوق خود تلاش کرده و بهای زیادی را پرداخته‌ایم. پس از طریق مقاومت می‌توانیم در برابر زورگویی‌های دشمنان ایستادگی کرده و حق خود را بگیریم.

وی افزود: آنچه در ماه‌های اخیر به عنوان راهبرد مقاومت و راهبرد توازن اتفاق افتاد، در راستای مقابله با زورگویی‌های دیگران بود و ما می‌توانیم حقوق خود را استیفا کنیم. امروز ملت ایران توانسته در مقابل زورگویی‌های آمریکا و متحدانش مقاومت کرده و اقتدار خود را نشان دهند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: باید این راهبرد را با تدبیر، عقلانیت و خردورزی ادامه داده تا این مشکلات خاتمه پیداکند.

خرازی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تدوین سند راهبردی سیاست خارجی و قراردادن راهبرد مقاومت فعال در این سند اظهار کرد: این سند نیست و در واقع راهبردی است که برای مقام معظم رهبری در شورای راهبردی روابط خارجی تهیه می شود و با صلاح‌دید ایشان ابلاغ می شود.

وی افزود: در مورد راهبرد مقاومت فعال گزارش هایی را خدمت ایشان ارسال کرده‌ایم و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه انگلستان و آمریکا در دزدی دریایی اخیر متحمل شکست شدند و پیروزی ما در عرصه دیپلماتیک با اتخاذ مقاومت فعال و تهدید آمریکا برای توقیف کشتی گریس-۱ پس از خروج از جبل الطارق بوده، تصریح کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلستان که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این کار زده بود. این حرکات دشمنان قطعا پایانی ندارد و آنها همواره توطئه‌ها و نقشه های زیادی را برای ما طراحی می‌کنند و باید در برابر این توطئه‌ها آماده باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.