توقیف نفتکش ایرانی امنیت دریایی را به خطر انداخته است
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس&#۱۶۰;اقدام اخیر دولت انگلیس در توقیف یک نفتکش ایرانی را موجب بر هم زدن نظم بین‌المللی در حوزه آب‌های آزاد و فراسرزمینی دانست و گفت: این اقدام انگلیسی‌ها امنیت دریایی را به خطر انداخته است.

محمدمهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به توقیف یک نفتکش ایرانی از سوی انگلیسی‌ها در منطقه جبل‌الطارق، گفت: اقدام نیروی دریایی انگلیس کاملاً خصمانه بوده است و دستگاه دیپلماسی کشور باید پاسخی قاطعانه به عمل جنایتکارانه انگلیسی‌ها بدهد.

وی افزود: در طول تاریخ همیشه انگلیسی‌ها رفتار مرموزانه‌ای در قبال مردم منطقه و به‌خصوص مردم ایران داشته‌اند، اگر انگلیسی‌ها به این اقدامات خصمانه‌شان علیه مردم ایران و منافع‌شان ادامه دهند، جمهوری اسلامی ایران نیز باید سطح روابط خود را با این کشور کاهش دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: در صورتی که انگلیسی‌ها به اقدامات خصمانه‌شان علیه جمهوری اسلامی ایران پایان ندهند، قاعدتا عواقب جبران‌ناپذیری برای آنها خواهد داشت و دستگاه دیپلماسی نیز باید اقدامات متقابلی انجام دهد.

برومندی، اقدام اخیر دولت انگلیس در توقیف یک نفتکش ایرانی را موجب بر هم زدن نظم بین‌المللی در حوزه آب‌های آزاد و فراسرزمینی دانست و تصریح کرد: نفتکش ایرانی باید هر چه سریع‌تر آزاد شود، این اقدام انگلیس نقض آشکار حقوق بین‌الملل است و امنیت دریایی برای ترانزیت کالاها را به مخاطره می‌اندازد.

وی با تأکید بر اینکه اقدام دولت انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی، تعرض آشکار به حقوق ملت ایران و در وهله بعدی تعرض به حقوق بین‌الملل و مردم جهان است، گفت: به‌طور قطع، جمهوری اسلامی ایران، این اقدام دولت انگلیس را فراموش نخواهد کرد و پاسخ قاطعی به آن خواهد داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت انگلیس ضمن اینکه باید پاسخگوی هنجار‌شکنی خود در توقیف نفتکش ایرانی باید باشد، از طرف دیگر باید رفتارش را نیز در مواجهه با کشتی‌های ایرانی اصلاح کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.