وزارت ورزش موظف به کسب درآمد پایدار از محل تبلیغات رسانه‌ای شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای وزارت ورزش و جوانان موظف به کسب درآمد پایدار از محل تبلیغات رسانه‌ای و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ورزش کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(دوشنبه، ۲۷ خرداد) پارلمان در جریان بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، بند (ب) ماده ۴ این لایحه را درباره "اختیارات وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش" با ۱۴۹ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر تصویب کردند.

تعیین اهداف تشکیل وزارت ورزش و جوانان در ۲ حوزهموافقت مجلس با کلیات لایحه وظایف وزارت ورزشوظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان تعیین شدتصویب کلیات طرح انتزاع امورجوانان از وزارت ورزشدر متن بند (ب) ماده ۴ این لایحه آمده است:

اختیارات وزارت در حوزه ورزش:

۱- حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مرتبط با حوزه تربیت بدنی و ورزش کشور

۲- کسب درآمدهای پایدار از محل تبلیغات رسانه‌ای و محیطی ناشی از پخش مسابقات ورزشی و فروش بلیط برای فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی.

۳- واریز عواید حاصل از بهره‌برداری و اجاره مجموعه‌ها، اماکن و اراضی متعلق به وزارت و سایر درآمدهای ناشی از قوانین و مقررات مصوب مربوطه، به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور و تحقیق معادل وجوه واریزی به وزارت در قالب بودجه‌های سنواتی طی ردیف اختصاصی جهت تحقق اهداف و وظایف محوله در این قانون.

۴- بهره‌برداری از اراضی و فضاهای مورد نیاز وزارت برای امور ورزشی در سطح خشکی، آبی و هوایی با رعایت قوانین و مقررات موضوعه.

۵- پیش‌بینی تسهیلات و به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت تشویق و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی با هدف توسعه مشارکت مردمی و گسترش نهضت داوطلبانه در حوزه ورزش در اداره اماکن ورزشی خیرساز.

۶- بهره‌مندی از ظرفیت خیرین ورزش‌یار و تسهیل شرایط مشارکت آنان

۷- کمک به تأمین هزینه‌های برگزاری مسابقات و مراسم و رویدادهای ورزشی و اعطای جوایز و کمک به قهرمانان، فدراسیون‌ها، انجمن‌ها، هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌های فعال در زمینه‌های مختلف ورزشی به جز ورزش حرفه‌ای مصوبات هیئت وزیران از محل اعتبارات بودجه کل کشور و درآمدهای اختصاصی در چارچوب.

۸- تسهیل فعالیت دانش‌آموختگان علوم ورزشی در مراکز و باشگاه‌های ورزشی برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه و نظارت مستمر بر آن.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.