طرح ملی مسکن از سوی دولت رونمایی می‌شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از رونمایی طرح ملی مسکن از سوی دولت تا چند روز آینده خبر داد.

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اقدامات دولت برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در بخش مسکن، گفت: در جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی در این زمینه داشتیم اعلام شد که دولت برای کاهش التهابات در بازار مسکن برنامه عملیاتی به نام طرح ملی مسکن را در حال تدوین کردن است.

وی با اعلام اینکه قرار بر این است با طرح ملی مسکن مقداری زمین که در دست دولت است برای ساخت و ساز در اختیار انبوه‌سازان قرار داده شود، ادامه داد: قرار است در بحث عوارض ساخت‌وساز نیز اتفاقاقات جدیدی از سوی دولت رخ دهد و همچنین تسهیلات کم‌بهره به ویژه در مناطقی که بافت فرسوده دارد، اعطا شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: در چند روز آینده این طرح که بر اساس آن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود،از سوی دولت رونمایی می‌شود تا از طریق آن بتوان بازار مسکن که در چند ماه گذشته دچار تلاطم شده را کنترل کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: قرار است وزارت راه و شهرسازی با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با مسکن مهر این پروژه را نیز تا آخر دولت دوازدهم به سرانجام برساند تا بخشی از بازار مسکن نیز از این طریق به تعادل برسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.