از ضیافت‌های روحانی تا سفر به ماکو
مهمترین اخبار دولت و هیئت وزیران در هفته گذشته را در این گزارش می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دولت در هفته گذشته با اخبار و وقایع مختلفی روبرو بود. در این گزارش اخبار مرتبط به دولت، هیئت وزیران و رئیس‌جمهور در هفته گذشته را می‌خوانید:

شنبه ۲۸ اردیبهشت

** دستور وزیرکشور براى انتصاب زنان در سمت معاون استاندار

سخنگوی وزارت کشور از دستور رحمانی فضلی برای انتصاب زنان در سمت معاون استاندار خبر داد و گفت: با دستور وزیر کشور مقرر شد در ساختار جدید استاندارى‌ها براى انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع حتى‌الامکان از زنان توانمند و شایسته استفاده شود.

متن این خبر را اینجا بخوانید

** تصویب طرح «تسهیل و رفع موانع تولید»

طرح «تسهیل و رفع موانع تولید» در جهت رونق تولید و توانمند‌سازی بنگاه‌ها در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید.

مصوبات این جلسه را اینجا بخوانید

** دولت باید در حد توان برای افزایش حقوق کارمندان و کارگران تلاش کند

روحانی شامگاه شنبه در ادامه ضیافت‌های رمضانی خود با اصحاب فرهنگ و هنر دیدار داشت.

وی با اشاره به وجود تحریم‌های گسترده جهانی علیه کشورمان در ابتدای دولت یازدهم و همچنین مشکلات اقتصادی کشور، گفت: بزرگترین مشکلات اقتصادی برای بخش‌هایی از جامعه است که درآمد ثابت دارند و دولت باید در حد توان برای تأمین نیازمندی‌ها و افزایش حقوق کارمندان و کارگران تلاش کند.

مشروح سخنان رئیس‌جمهور در این دیدار را اینجا بخوانید

یکشنبه ۲۹ اردیبهشت

** تصویب آیین‌نامه طرح حمایت از شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال

هیئت دولت در جلسه عصر روز یکشنبه خود، سند توسعه اقتصاد دیجیتالی را با هدف تشویق و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به تصویب رساند.

مصوبات هیئت وزیران را اینجا بخوانید

** دیدار روحانی با دانشجویان/ باید شجاع باشیم تا کشور را نجات بدهیم

رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان و جوانان با بیان اینکه ما ملتی هستیم که می‌توانیم حرف و منطق خودمان را به کرسی بنشانیم، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بسیار زیادی انجام شده برغم اینکه با مشکلات و بحران‌های زیادی هم مواجه بودیم.

سخنان روحانی را اینجا بخوانید

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت

** دستور رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها درخصوص رونق تولید

رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی دستور داد تا برای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و رفع موانع آن به ویژه در زمینه مقررات زاید و دست‌وپاگیر و غیرضرور و جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش غیردولتی به طور جدی تسریع نمایند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید

** وزیرکشور: مقرر شده در کشور ۹ منطقه از استان‌ها داشته باشیم

در جلسه‌ای که با عنوان جلسه منطقه‌ای داشتیم و طبق تکلیفی در برنامه شده و اقداماتی که در وزارت کشور و سازمان برنامه شکل گرفته، مقرر شده ما ۹ منطقه در کشور متشکل از استان‌های مختلف داشته‌ باشیم و بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات را در حوزه اقتصادی، تولیدی، اشتغال و تجارت با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی انجام دهیم.

متن سخنان رحمانی فضلی را اینجا بخوانید

** روحانی: طرفدار مذاکره‌ام اما نه در شرایط کنونی/ شرایط درحال بهترشدن است

رئیس‌جمهور شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعی از علما و شخصیت‌های حوزوی با بیان اینکه "بنده طرفدار مذاکره و دیپلماسی هستم، اما انجام آن را در شرایط کنونی به هیچ عنوان قبول ندارم"، گفت: در مهرماه سال گذشته در جریان سفر به سازمان ملل، ۵ نفر از رهبران معروف دنیا واسطه شدند که با رئیس‌جمهور آمریکا مذاکره کنیم و سال پیش از آن نیز وزارت خارجه آمریکا ۸ بار درخواست مذاکره داد، اما شرایط امروز به هیچ عنوان شرایط مذاکره نیست و امروز شرایط ما شرایط مقاومت و ایستادگی است.

مشروح سخنان روحانی را اینجا بخوانید

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت

** روحانی در پلدشت: افتتاح پروژه‌های بزرگ در دوران تحریم پاسخ مناسبی به کاخ سفید است

رئیس‌جمهور در سفری نیم‌روزه به استان آذربایجان غربی عصر سه‌شنبه وارد ماکو شد. روحانی در مراسم ویدیوکنفرانس افتتاح طرح‌های آب و خاک پلدشت گفت: افتتاح‌ پروژه‌های بزرگ روزهای اخیر در کرمانشاه و آذربایجان غربی که در دوران تحریم محقق شد پاسخ مناسبی به کاخ سفید و سیاستمداران تازه‌کار است.

متن سخنان وی در این مراسم را اینجا بخوانید

** "اقدامات امروز آمریکا جنایت علیه بشریت است‌"

در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی و افتتاح همزمان طرح‌های زیربنایی و اقتصادی در این استان با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان گفت: اقدامات امروز آمریکا علیه ملت ایران جنگ و تحریم نیست، جنایت علیه بشریت است.

مشروح سخنان روحانی را اینجا بخوانید

آبگیری سد کرم آباد پلدشت، افتتاح همزمان ۳ طرح‌ بزرگ آب‌وخاک در پلدشت و افتتاح ورزشگاه ۶۰۰۰ نفری سلماس از برنامه‌های روحانی در این سفر بود.

چهارشنبه ۱خرداد

** واعظی: سخنگوی منتخب دولت آخر هفته با رئیس‌جمهور جلسه دارد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره سحنگوی دولت گفت: یک نفر انتخاب شده و بعد از ملاقات او با رئیس‌جمهور، درباره معرفی او تصمیم‌گیری می‌شود. سخنگوی منتخب آخر هفته با رئیس‌جمهور جلسه دارد و احتمالا مورد نظر ریاست جمهور قرار می‌گیرد. او فعلا در حال ارائه برنامه است.

متن این خبر را اینجا بخوانید

اخبار جلسه هیئت دولت و مصوبات آن، سخنان وزرا و معاونان روحانی را در «امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت چه گذشت؟» بخوانید

** انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات از انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان و دستگیری تعدادی از عناصر باند خبر داد.

متن این خبر را اینجا بخوانید

** ضیافت روحانی با تجار؛ همه کالاهای ضروری و نیازهای اساسی کشور تأمین شده است

رئیس‌جمهور شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی با بیان "به‌رغم همه مشکلات و تهدیدها ما امروز در بهترین شرایط از نظر ذخایر ضروری هستیم"، گفت: دولت مشکلی در این زمینه ندارد همه کالاهای ضروری مورد نیاز کشور و نیازهای اساسی تأمین شده است.

مشروح سخنان روحانی را اینجا بخوانید

پنج‌شنبه ۲خرداد

** روحانی: با وحدت و مقاومت، آمریکا ،‌ رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست می‌دهیم

رئیس‌جمهور شامگاه پنج‌شنبه در دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران گفت: امروز روز ایستادگی و مقاومت است وبه ملت ایران با صراحت می‌گویم با ایستادگی، وحدت و مقاومت می‌توانیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه را شکست دهیم.

سخنان روحانی را اینجا بخوانید

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.