واکنش واعظی به احتمال میانجیگری عمان بین ایران و آمریکا
محمود واعظی رئیس دفتر روحانی می‌گوید سفر بن‌علوی وزیر خارجه عمان به تهران ارتباطی به موضوع میانجیگری این کشور در روابط تهران و واشنگتن ندارد.

به گزارش خبرنگا رحوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور امروز در جمع خبرنگاران درباره دلایل سفر بن علوی وزیر خارجه عمان به تهران و اینکه آیا این سفر برای میانجیگری بین ایران و آمریکا بوده است گفت: وزیر خارجه عمان در سفر چند روز پیش به تهران با ظریف دیدار و مذاکره کرد و وزیر خارجه نیز امروز گزارش این دیدار را در دولت ارائه کرد، بن علوی در تهران درباره مسایل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای صحبت کردند. اصلا در صبحت آنها بحث میانجی‌گیری نبوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که اعلام شده است که « دو هیات سیاسی مجزا از عراق به نمایندگی از نخست وزیر این کشور عراق یکی به ایران و یکی به آمریکا رفته است، آیا این هیات به ایران آمده است، گفت: نه، عراقی ها گفته‌اند بنا داریم دو هیات یکی به ایران و یکی به آمریکا بفرستیم؛ الان که این هیات تهران هم نیستند. روابط تهران – بغداد بسیار نزدیک است، ما که نمی‌گوییم که نفرستند، حتما می‌آیند حرف آنها را هم می‌شنویم؛ اما مهم این است که ما درباره پیشنهاد آنها چه تصمیم می‌گیریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.