وزیر صمت:نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی نداریم
وزیر صنعت و معدن و تجارت در کمیسیون امنیت‌ملی مجلس اعلام کرده است از بابت تامین کالاهای اساسی در دوران تحریم نگرانی وجود ندارد.

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: نشست مذکور با موضوع فرصت‌ها و تهدیدهای رونق تولید و تجارت در دوران تحریم با حضور رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت رئیس اتاق بازرگانی معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و مسئولین بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه آخرین وضعیت تولید و تجارت و تامین نیازمندی‌های کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، ادامه داد: وزیر صنعت در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت‌های تولیدی بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داریم تاکید کرد نگرانی از بابتتامین کالاهای اساسی نداریم.

نماینده بابل در مجلس اظهار داشت: وزیر صنعت با اشاره به اهمیت اتکا به توانمندی‌های داخلی در بخش صنعت اهمیت توسعه صادرات غیر نفتی را خاطرنشان ساخت و در همین راستا بر اهمیت و اولویت کشورهای همسایه تأکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه وزیر صمت ضرورت توجه به جنگ روانی برای فشار بر مردم را مورد تاکید قرار داد، افزود: در ادامه جلسه سایر متهمان و برخی از اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را ارائه کردند که از جمله نظرات تقویت و توسعه زیرساخت‌های صادرات و حمل و نقل کالا و رفع موانع موجود استفاده موثر تر از ظرفیت استان های همجوار بود.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه، تقویت و تجهیز نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، ضرورت افزایش هماهنگی‌های تشکیلاتی دستگاه ذیربط ،تمدید اسناد حقوقی لازم برای تقویت تولید و توسعه صادرات و صدور خدمات فنی و مهندسی از اهم موارد مطروحه در این جلسه بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.