آیت‌الله جنتی: رئیس‌جمهور برنامه‌هایش را برای حل مشکلات کشور اعلام کند
رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با اشاره به برخی مشکلات امروز کشور گفت: رئیس‌جمهور برنامه‌هایش را برای حل مشکلات کشور اعلام کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله «احمد جنتی»، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در آغاز ششمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز (سه‌شنبه ۲۱ اسفند) در مجلس قدیم برگزار شد، طی سخنانی با تبریک ماه رجب اظهار داشت: با همه وجودمان و با جسم و روحمان باید به درگاه خدا شکر کنیم که انقلاب اسلامی با همه دشمنی‌هایی که قدرت‌های حاکم بر جهان اعمال کردند، حفظ شد.

وی افزود: دشمنان ما تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این انقلاب شکست بخورد و در این راه از حربه‌های اقتصادی و سیاسی استفاده کردند، ولی نمی‌فهمند که این انقلاب الهی است و نمی‌توان با مشیت الهی مبارزه کرد.

آغاز ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری۲۱ و ۲۲ اسفندماه؛ برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان/ انتخاب جایگزین آیت‌الله شاهرودی در اجلاسیه ششم

آیت‌الله جنتی با تقدیر از مردم به دلیل حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: واقعاً باورپذیر نیست که مردمی که برای تهیه لوازم اولیه و خوراک خود مشکل دارند، باز هم پرشور در جشن انقلاب آن هم در سرما و زیر برف و باران حضور داشتند. باید با تمام وجود از محضر مردم عزیزمان تشکر کنیم و از تمامی توان خود برای خدمت به این مردم بزرگ استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مردم هیچوقت در حراست از انقلاب کوتاه نیامدند، تاکید کرد: چهل سال انقلاب ثمره خون شهداست.

رئیس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: دشمنان ما اعلام می‌کردند که جمهوری اسلامی نمی‌تواند ۴۰ سالگی خود را جشن بگیرد و برای دوران پس از براندازی انقلاب برنامه‌ریزی کرده بودند، ولی به یمن خون شهدا و فداکاری جانبازان ما توطئه‌های آنها نقش بر آب شد.

آیت‌الله جنتی گفت: یکی از سنت‌های الهی این است که اگر کسانی از اهل حق در صف اول همچون انبیا در برابر دشمنان خدا استقامت کنند، دشمنان را شکست می‌دهند. این سنتی است که هیچ‌گاه قابل تغییر نیست و از ابتدای خلق بشریت بوده است. این سنت، مژده پیروزی نهایی را به ما می‌دهد؛ البته معنای آن این نیست که بدون دادن بها به این پیروزی برسیم.

** طرح‌های سردار سلیمانی پیروزی‌های جبهه مقاومت را به دست آورد

وی با اشاره به اهدای نشان ذوالفقار از سوی رهبر انقلاب به سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی در این سال‌ها اقداماتی انجام داده است که بسیاری‌ها خبر ندارند. در روزهایی که در سوریه و عراق حاضر می‌شد با طرح‌هایش توانست پیروزی‌های متعددی را در منطقه برای جبهه مقاومت بدست آورد.

** ضد انقلاب امروز از انتصاب آقای رئیسی عصبانی هستند

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به انتصاب آیت‌الله رئیسی به سمت ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: کفار و ضد انقلاب امروز از انتصاب آقای رئیسی عصبانی هستند و این علامتی است از اینکه این انتصاب مناسب بوده و نشان می‌دهد قدرتی در قوه قضائیه به روی کار آمده که می‌تواند با مفسدین و گروه‌های ضد انقلاب مبارزه کند.

آیت الله جنتی خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه گفت: مطالبی که رهبر انقلاب در حکم انتصاب به شما گوشزد کردند را سرلوحه کار خود قرار دهید. از مدیران و معاونان قوه قضائیه نیز این اجرای توصیه‌های رهبری را بخواهید و وعده‌هایی را که خودتان در مراسم معارفه به مردم دادید را همیشه جلوی چشم خود قرار دهید و بدانید که در قبال این وعده‌ها باید به مردم گزارش کار بدهید.

وی با اشاره به سفر ترامپ به عراق یادآور شد: شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریکا در تاریکی شب و آن هم به صورت مخفیانه وارد عراق شد و حتی هیچ کدام از مقامات عراقی به استقبال وی نیامد. امروز رئیس جمهور اسلامی ایران با اعلام قبلی وارد عراق می شود و حتی مقامات این کشور به استقبال وی می‌آیند؛ تمامی این اتفاقات نشانگر افول آمریکا است. رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید دوباره بر وجود مشکلات در زندگی مردم اظهار داشت: مردم باید به نظام و انقلاب خود دلگرم باشند اما در این مسیر نمی‌توان از کاستی‌ها و مشکلات مردم نگفت. کشور ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید مسئولان آن‌ها را بارور کنند و از طریق آن به مردم خدمات بیشتری برسانند. مردم ما بسیار نجیب هستند و همواره پشت انقلاب نظام خود ایستادند.

**مسئولین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم را مورد ارزیابی قرار دهند آیت‌الله جنتی با تاکید بر توجه ویژه به بیانیه مهم «گام دوم انقلاب » خاطرنشان کرد: مردم و سایر اقشار جامعه باید به بیانیه مهم رهبر انقلاب که نام آن گام دوم است، توجه ویژه نشان بدهند. در کنار مردم، مسئولین نیز موظف هستند ابعاد مختلف این بیانیه را مورد ارزیابی قرار دهند. وی تاکید کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز در کنار سایر مسئولین باید بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کرده و در نشر آن کوشا باشند. آیت‌الله جنتی با اشاره به سفر مهم بشار اسد به تهران تاکید کرد: سفر بشار اسد به تهران یک پیام بزرگ برای دنیا داشت و آن هم این بود که استکبار و قدرت‌ها تلاش کردند تا بشار اسد را از سوریه کنار بزنند اما این ایران بود که با پشتیبانی از وی، سوریه را نجات داد.

**رئیس‌جمهور برنامه‌هایش را برای حل مشکلات کشور اعلام کند رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب امروز رئیس جمهور را به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی معرفی کردند، لازم است رئیس جمهور بابت مشکلاتی که در کشور وجود دارد اعلام کند چه برنامه‌ای دارد. متاسفانه در کشور عده‌ای آشوب ارزی راه انداختند و با ایجاد رانت، برای کشور مشکل آفرینی می‌کنند.

**تمجید از آیت الله آملی لاریجانی

وی با تمجید از تلاش ده ساله آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه قضائیه یادآور شد: آیت‌الله آملی لاریجانی طی ده سال قاطعانه در برخورد با پرونده‌های قضایی برخورد کرد و هیچ‌گاه زیر بار فشارها نرفت. وی اضافه کرد: از آقای رئیسی می‌خواهیم که در مسیر مقابله با گردن کلفتان و مفسدان بزرگ اقتصادی، متاسفانه عده‌ای تلاش می‌کنند با برقراری تماس آنها را نجات دهند اما از آقای رئیسی انتظار داریم با قدرت جلوی این افراد ایستادگی کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.