کمیته اطلاعاتی چهارجانبه ایران، عراق، روسیه و سوریه برگزار شد
درنشست کمیته چهارجانبه اطلاعاتی ایران، عراق، روسیه و سوریه نمایندگان کشورها گزارشی از اهم اقدامات اطلاعاتی خود علیه تروریسم ارائه کردند.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، با حضور امیر سرتیپ حاتمی نشست کمیته اطلاعاتی چهارجانبه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، عراق و سوریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع با فرمانده حشد الشعبی عراق دیدار کرد

در ابتدای این نشست سرلشکر سعد علاق دبیر کمیته تبادل اطلاعاتی نظامی چهارجانبه و رئیس هیئت اطلاعات ارتش عراق با عرض خیر مقدم به حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از فعالیت‌های مرکز تبادل اطلاعات چهارجانبه در دوران مبارزه با ترو‌ریسم و داعش ارائه کرد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز در ابتدای این نشست با مهم ارزیابی کردن تلاش‌های شبانه‌روزی و مجاهدت‌های صورت گرفته علیه گرو‌ه‌های تروریستی اظهار داشت: ائتلافی که با حضور چهار کشور ایران، عراق، سوریه و روسیه بر پایه اراده رهبران عالی چهار کشور تشکیل شد‌ در شکست داعش نقش جدی و اثرگذار داشت‌.

وی افزود: درک مشترک از تهدیدات، منافع مشترک و متعاقب آن همکاری‌های مشترک اطلاعاتی چهار کشور در پیشبرد اهداف و مأموریت‌های مقابله با تروریسم، تجربه‌ای موفق در بازگرداندن ثبات و امنیت بوده و بایستی مبنایی برای همکاری‌های بعدی صورت گیرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بررسی کارنامه مدعیان به ظاهر صلح‌طلب تصریح کرد: امروز مدعیان صلح در منطقه به جنایتکارترین دولت‌ها علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم عراق، سوریه و یمن تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه آنها با دستاویز قرار دادن بهانه‌های مختلف هرگونه تعدی و تجاوز را به بهانه حقوق بشر، مشروع جلوه داد‌ند، تاکید کرد: ‌دشمنان درصدد ضربه زدن به موفقیت‌های حاصله از مبارزه با تروریسم هستند که مصادیق آن را می‌توان در حملات اخیر سه کشور غربی و حملات متعدد رژیم صهیونیستی به سوریه مشاهده کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به سایر تحرکات صورت گرفته در مقابل دفاع مشروع این کشورها اشاره کرد و گفت: در مقابل این مرکز، ائتلاف دیگری هم به نام مبارزه با ترویسم و داعش تشکیل شد‌ که بیش از آن که کاری برای مبارزه با تروریسم انجام دهد‌ با ایفای نقش لجستیکی آنها را مدیریت می‌کند.

در پایان این نشست نمایندگان کشورهای روسیه، سوریه و عراق با تقدیر و تشکر از نقش حیاتی و تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در جریان مبارزه با تروریسم و داعش، گزارشی ‌از اهم اقدامات و فعالیت‌های اطلاعاتی خود ارائه کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.