نماینده مجلس: نگاه نمایندگان به بودجه ۹۸ ملی است
نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه نگاه نمایندگان به بودجه ۹۸ ملی است، گفت: در سنوات گذشته نیز نگاه مجلس به بودجه ملی بوده است.

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با تاکید براینکه نگاه نمایندگان مجلس به بودجه ۹۸ ملی است، گفت: باید توجه داشت نه تنها نگاه نمایندگان به بودجه سال آینده بلکه در سنوات گذشته نیز نگاه مجلس به بودجه ملی بوده است.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت نمایندگان مجلس باید مطالبات منطقه‌ای خود را در نظر بگیرند چرا که تعهداتی به مردم حوزه انتخابیه خود دارند که در قبال آن مسئول هستند.

وی افزود: زمانی می‌توان نگاه منطقه‌ای و ملی به بودجه را مطرح کرد که نمایندگان ردیف‌ها و جداول بودجه را مورد بررسی قراردهند این در حالی است که این مباحث در صحن علنی مجلس مطرح نمی‌شود و نمایندگان هم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن علنی مجلس در مورد احکام بودجه بحث و بررسی انجام می دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهارداشت: اینکه برخی فکر می‌کنند نمایندگان در بررسی بودجه‌های سالانه تنها نگاه منطقه‌ای و بخشی به بودجه دارند بی انصافی است هرچند سال آینده انتخابات مجلس را در پیش داریم و شاید این موضوع باعث نگرانی برخی شده است اما باید تاکید کرد که نگاه نمایندگان به بودجه ملی است.

دامادی گفت: اگر می‌خواهیم نگران نگاه منطقه‌ای و بخشی به بودجه سالانه کشور نداشته باشیم و نگاه صرفا ملی باشد باید نظام انتخاباتی کشور اصلاح و یا احزاب راه اندازی شوند.

نماینده مردم ساری در مجلس به اولویت بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مورد موافقت نمایندگان قرارگرفت، اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر طرح استانی شدن انتخابات در مجلس مطرح است و این نشان می‌دهد که نگاه مجلس به بودجه ملی است تا منطقه‌ای و بخشی کسانی که نگران این هستند که نمایندگان نگاه بخشی به بودجه دارند این طرح را به تصویب برسانند تا دیگر شاهد این نوع نگاه به بودجه ها نباشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.