تفحص از دانشگاه آزاد از دستورکار مجلس خارج شد
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت تفحص از دانشگاه آزاد از دستورکار این کمیسیون خارج شد.

حجت‌السلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد مطرح شد که پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان این طرح رای نیاورد و از دستورکار کمیسیون خارج شد.

ارجاع معافیت مالیاتی محصولات نظامی به کمیسیون امنیت ملی مجلسوی با بیان اینکه در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد (طهرانچی) گزارشی از وضعیت این دانشگاه به اعضای کمیسیون ارائه کرد، افزود: رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد بیش از این دانشگاه، ۲۰ هزار حساب داشت که اکنون با تجمیع آنها ۲ هزار حساب وجود دارد که با این اقدام و یکپارچه شدن حساب‌ها جلوی برخی تخلفات مالی گرفته شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: طهرانچی درباره جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد نیز اعلام کرد در این زمینه سیستم یکپارچه‌ای وجود دارد و هیچ فردی نمی‌تواند در این زمینه اعمال نظر کند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: رئیس دانشگاه آزاد درباره مشکل پذیرفته‌شدگان رشته پزشکی این دانشگاه نیز اعلام کرد، ۵۰ هزار نفر پذیرفته شده بودند که ۲۴ هزار نفر فرم شماره ۱۵ را تکمیل کرده بودند.

سلیمی عنوان کرد: به گفته رئیس دانشگاه آزاد از این ۲۴ هزار نفر حدود ۴۲۰۰ نفر پذیرش نهایی شده بودند که تاکنون ۵۹۹ نفر تعیین تکلیف شدند.

وی اضافه کرد: طهرانچی در این جلسه اعلام کرد باتوجه به افزایش ظرفیت‌های دانشگاه در رشته پزشکی برخی از دانشجویان پذیرفته شده در آذرماه تعیین تکلیف می‌شوند و به افرادی که تراز نمره آنها پایین است، خسارت پرداخت می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون طرح برگزاری اجتماعات و راهپیمایی بررسی شد. یک بند که درباره مستثنی شدن دانشگاه از قوانین مربوطه و اینکه آنها قوانین خاص خود را داشته باشند، تصویب شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.