آیت‌الله صدیقی: آمریکا در دیپلماسی عمومی هم شکست خورده/ عملکرد ناجا در اربعین قابل تقدیر است
خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از مسئولانی که در توزیع ارز مشکلاتی برای زائران ایجاد کردند، گفت: بالابردن ارزش پولی ملی از سعارهای این دولت بود اما متاسفانه هم بی‌ثباتی ارز ما و هم عدم ایجاد تمهیدات برای زائران، ایرانی‌ها را خیلی اذیت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته(۱۸ آبان) با اشاره به مسئله اربعین گفت: اربعین رزمایش و مانور و همایش با شکوهی و با عظمتی بود. آنگونه که رهبر عظیم‌الشان فرمودند این حماسه توصیف ناپذیر بود. این اجتماع در گذشته نبوده و در عصر ما هم چنین اجتماعی حاصل نمی‌شود. یک اجتماع خودجوش بود که رنگ معجزه دارد و عشق به امام حسین است که چنین معجزه‌ای را در عالم به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: اولین برکت اربعین مقابله با تفکر مادی و تفکر اشرافی‌گری است و هر فردی در این کلاس خودساخته می‌شود. از طرفی مانور وحدت بین عراق و ایران است که دنیای سلطه درصدد ایجاد تخم نفاق و اختلاف بین دو کشور است که مشترکات فراوانی دارند. جامعه آرمانی و مدینه فاضله را در این حرکت عاشقان امام حسین بالعیان می‌بینیم که میلیون‌ها جمعیت یاور و مخلص هم باشند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد. حرکت اربعین "جامعه آرمانی" است که اسلام وعده‌اش را داده و ان شالله مقدمه ظهور مولایمان خواهد بود. ما ازدولتمردان کشور همسایه و مردم عاشق امام حسین که السابقون این حرکت هستند و هیچگاه برای زائران کم نگذاشتند کمال تشکر را داریم. از عزیزانی که موکب‌ها را فراهم کردند و از زائران پذیرایی را کردند، نیروی انتظامی که در صدور گذرنامه در مناطق مرزی کار برجسته‌ای کردند تشکر می‌کنیم.

آیت الله صدیقی با انتقاد از مسئولانی که در توزیع ارز مشکلاتی برای زائران ایجاد کردند، گفت: بالابردن ارزش پولی ملی از شعارهای این دولت بود اما متاسفانه هم بی‌ثباتی ارز ما و هم عدم ایجاد تمهیدات برای زائران، ایرانی‌ها را خیلی اذیت کرد. از حالا باید فکری کرد تا سال آینده مشکلی نداشته باشیم.

وی با اشاره به سالروز ۱۳ آبان و تبعید حضرت امام در این روز بخاطر مخالفت با کاپیتولاسیون، اظهار داشت: FATF ادامه قانون کاپیتولاسیون است و رهبر انقلاب فرمودند این طرح‌ها در اتاق فکر استعمار پخت و پز می‌شود و خوشبختانه شورای نگهیان این لایحه را رد کرد.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه اولین باری که آمریکا در دنیا تحقیر شد و یک کشور هیمنه آمریکا را زیر سوال برد، تسخیر لانه جاسوسی بود، اظهار داشت: ۱۳ آبان همیشه برای ما از ابعاد خاص سیاسی و اجتماعی برخوردار است و امسال آمریکا با مسئله تحریم می‌خواهد ما را بترساند اما ۴۰ سال است ما تحریم هستیم و همین تحریم‌ها موجب شد تا ما صاحب موشک و صنعت شویم.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: آمریکا از هیچ خیانتی در این ۴۰ ساله دست نکشید. آمریکا در حال پسرفت است و هیمنه گذشته را ندارد. در دیپلماسی عمومی شکست خورده و تبلیغاتش اثری ندارد. ملت‌ها نفرتشان از آمریکا روزافزون است.

وی خاطرنشان کرد: محکومت شیخ سلمان کار ظالمانه‌ای بود و ورق ننگینی بر اوراق ننگین حکومت بحرین افزود. مقاومت مردم یمن قابل تحسین است اما متاسفانه شرایط درمانی و زندگی در یمن رقت‌آور است.

این خبر در حال تکمیل است...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.