پیشنهاد مجلس به دولت درباره زمان‌بندی بودجه‌های سالانه
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد جدید مجلس به دولت درباره تدوین بودجه‌های سالانه خبر داد.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصمیمات و پیشنهادهای مطرح‌شده در جلسات اخیر هیئت‌رئیسه قو‌ه‌مقننه درباره نحوه بودجه‌نویسی از سوی دولت، اظهار داشت: در این جلسات، پیشنهادی درباره نحوه تدوین لایحه بودجه‌های سالیانه از سوی اعضای هیئت‌رئیسه مطرح و درباره آن بحث و تبادل‌نظر شد.

وی در تشریح پیشنهادات اعضای هیئت‌رئیسه مجلس درباره تغییر در نحوه بودجه‌نویسی سالیانه از سوی دولت، افزود: براساس این پیشنهاد، قرار است در صورت نیاز، دولت با هماهنگی مجلس، بودجه سالیانه را به‌صورت کوتاه‌مدت و در فواصل ۶ و یا ۳ ماهه تدوین و به مجلس تقدیم کند.

زمان دقیق ارائه لایحه بودجه ۹۸ به مجلس مشخص شدمخالفت کمیسیون بودجه مجلس با تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به بانکبررسی طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۷ در کمیسیون برنامه و بودجه مجلسنعمتی با بیان اینکه قرار است پیشنهاد جدید مجلس درباره نحوه بودجه‌نویسی به دولت ارائه شود، تصریح کرد: با این روش می‌توان بودجه را عملیاتی‌تر و دقیق‌تر تدوین کرد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هدف از طرح این پیشنهاد برای تدوین کوتاه‌مدت بودجه‌های سالیانه، این است که اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه در شرایط فعلی اقتصادی، کمترین آسیب را ببینند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.