واکنش باهنر به احتمال کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت‌: فعلا برای بحث‌های انتخاباتی زود است و اساسا شرایط طوری نیست که امکان اظهار نظر در این خصوص باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در محل خبرگزاری ایرنا برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی اربعین امسال گفت: از دولت و مسئولین امنیتی عراق و همچنین مسئولین کشورمان که در برگزاری مناسب این مراسم باشکوه تلاش کردند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: البته نقاط ضعف کوچکی در خلال این مراسم وجود داشت و مشکلاتی را برای زوار ایجاد کرد که در همین راستا دولت باید مقداری زودتر به استقبال این اتفاق می‌رفت؛ زیرا طبق پیش بینی ما این حرکت هر سال باشکوه‌تر برگزار خواهد شد. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنواسنیون مبارزه با تامین مالی تروریسم یا همان CFT تصریح کرد: در حالی لوایح FATF مدتی است نقل محافل سیاسی کشور شده که از این کنوانسیون‌ها در گذشته هم داشته‌ایم که برخی از آنها تصویب و برخی دیگر مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار نگرفته و اتفاق مهمی هم رخ نداده است.

باهنر ادامه داد: برخی این مسئله را با برجام و ۵+۱ خلط می‌کنند. طبیعی هم است که برخی مفاد آن منطبق با مواضع ما نباشد. البته ما باید در مجموعه لوایح مرتبط با FATF برخی حق تحفظ‌های را داشته باشیم. باهنر با بیان اینکه برخی مفاد با قانون اساسی منطبق نیست ولی این به معنای نپیوستن به کنوانسیون نیست، گفت: باید حق تحفظ‌هایی بگذاریم و به نظر من اگر یک حق تحفظ بگذاریم که تا آنجا ما به این کنوانسیون پایبندیم که قانون اساسی اجازه دهد، کافی است.

وی در پاسخ به سوالی درمورد نواصولگرایی خاطرنشان کرد: هنوز توفیق نیافتم مانیفست عزیزانی که نواصولگرایی را مطرح می‌کنند بخوانم. ما باید بیشتر دنبال محتوا باشیم تا شکل. در دهه‌های گذشته جناح‌ها انواع اسامی را داشته‌اند و که این اسامی نه خیلی شفا می‌دهند و نه کار را خراب می‌کنند. بنابراین ما نباید روی عناوین توقف داشته باشیم. باهنر در ادامه تاکید کرد: برای آینده مردم سالاری دینی که بزرگترین ارث بجامانده از امام است در غیبت چند حزب فراگیر نگرانم. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی تصریح کرد‌: چند وقت اخیر اتفاقاتی افتاده که اگر نمی‌افتاد بهتر بود. پیش از این استاد رحیم پور ازغدی نقد حوزه را داشت که برخی برآشفته بودند و مورد دیگر اشکال آیت الله مکارم شیرازی به قوه قضائیه بود و در روزهای اخیر نیز شاهد نامه آیت الله یزدی به شبیری زنجانی بودیم. این مسائل قبل از رسانه‌ای شدن راهکار دیگری هم دارد و گرنه اشکالی ندارد که مراجع نسبت به هم نظری داشته باشند.

عضو حزب کارگزاران: احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی برای ۱۴۰۰ / ۷۰۰هزار میلیارد پروژه معطل نوبخت استباهنر در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن نام ‌لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: فعلا برای بحث‌های انتخاباتی زود است. اساسا شرایط طوری نیست که امکان اظهار نظر در این خصوص باشد. آقای لاریجانی شخصیت مهمی است و عده‌ای معتقدند ظرفیت نامزدی ریاست جمهوری را دارد ولی شرایط کنونی زمان مناسبی برای بحث‌های انتخاباتی نیست. ادامه دارد...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.