زاکانی: تفکر "اشرافی‌گری" در دوران سازندگی بر کشور نهادینه شد
نماینده سابق مجلس گفت: پس از جنگ امکانات کشور در دست مرحوم هاشمی و دولت سازندگی بود که تفکر اشرافی&#۱۶۰;و زندگی تجملاتی را در کشور نهادینه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران در مجلس در کنگره سراسری جمعیت جانبازان که صبح امروز (پنج شنبه ۱۹ مهر) در مجتمع فرهنگی عرفان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مکتب امام(ره) موافقین، مخالفین و پیروانی دارد. مخالفین، دین را از سیاست جدا می‌کنند.

وی افزود: رقبای مکتب امام کسانی هستند که خود را در ظاهر پیرو این مکتب می‌دانند اما ۵ ویژگی پیروان امام را برنمی‌تابند.

زاکانی با بیان این ۵ ویژگی تصریح کرد: اعتقاد به غیب و سنت‌های الهی، اعتقاد به جامعیت دین و اسلام حداکثری، اعتقاد به استمرار ولایت مطلقه فقیه و پیروی از آن، باور به مردم سالاری دینی و اعتقاد به اینکه انقلاب اسلامی، مقدمه ظهور حضرت ولی عصر است، ۵ ویژگی پیروان امام است.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تشریح این ویژگی گفت: مخالفان مکتب امام سه گروه هستند، گروه اول کسانی هستند که معتقد به جدایی دین از سیاست‌اند؛ مانند بشیریه و سروش، گروه دوم کسانی هستند که سنت‌گرایی را اصل قرار می‌دهند. سومین گروه مخالف کسانی‌اند که دچار جمود در دین شدند که نمونه بارز این گروه "فرقه شیرازی‌ها" است که دین را معیوب و ناقص نشان دادند.

آیت‌الله صدیقی: سکولارها اقتصاد را به هم زدند وی با بیان اینکه امکانات کشور از ابتدای انقلاب در دست کسانی بود که با مکتب امام مشکل داشته‌اند، تصریح کرد: این امکانات در دوران ابتدای انقلاب در دست مهندس بازرگان و بنی‌صدر بود که جزو مخالفان مکتب امام‌خمینی(ره) بودند. در دوران جنگ با وجود اینکه رئیس جمهور رهبر معظم انقلاب بودند اما امکانات کشور در اختیار نخست وزیر ایشان یعنی میرحسین موسوی بود. در زمان جنگ، ما از نحوه توجه دولت به جبهه‌ها انتقاد داشتیم. امام‌خمینی(ره) نیز از عدم توجه مسئولان به جبهه‌ها با خبر بودند و به دولت وقت تذکر می‌دانند ولی این تذکرات مورد توجه مسئولان دولتی قرار نمی‌گرفت. پس از جنگ نیز امکانات کشور در دست مرحوم هاشمی و دولت سازندگی بود که تفکر اشرافی و زندگی تجملاتی را در کشور نهادینه کرد.این خبر در حال تکمیل است...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.