سردار یزدی: باید مسئولان را امر به خدمت و مردم را امر به وحدت کنیم
دبیر شورای امر به معروف تهران گفت: امروز شرایط کشوری طوری است که باید برای مردم امر به وحدت و مسئولان را امر به خدمت کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر تهران، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی امر به معروف و نهی از منکر یک امر همگانی و متقابل است که مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به مسئولان باید اجرا کنند.

وی افزود: مردم وظیفه دارند نسبت به کارگزاران نظام امر به معروف و نهی از منکر کنند و باید این کار را به طور جد دنبال کنند. این که بعضی از زیر بار امر به معروف شانه خالی می‌کنند، قابل قبول نیست. مردم نسبت به اصلاح امور جامعه مسئولیت دارند.

**امر به معروف و نهی از منکر فقط به حجاب مربوط نمی‌شود

سردار یزدی با بیان اینکه برای اجرای امر به معروف باید به یکدیگر اعتماد داشته باشیم، تصریح کرد: این اعتماد، پذیرش نقدها را آسان‌تر می‌کند. نباید کاری کنیم که در جامعه اینطور تلقی شود که امر به معروف و نهی از منکر فقط به حجاب مربوط می‌شود. مردم باید در باره کم‌فروشی و احتکار هم امر به معروف و نهی از منکر کنند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر تهران خاطر نشان کرد‌: این اعتماد باید در بین کارگزارن نظام هم وجود داشته باشد. اگر از آنها نقدی شود و فکر کنند این نقد رنگ و بوی سیاسی دارد آنها مقاومت می‌کنند، اما باید طوری رفتار کرد که آنها بفهمند این نقد برای اصلاح امور جامعه است و ربطی به دسته‌ بندی‌های سیاسی ندارد.

وی با اشاره به شرایط کشور عنوان کرد: امروز شرایط کشوری طوری است که باید برای مردم امر به وحدت و برای مسئولان امر به خدمت کنیم؛ طوری رفتار کنیم که خرید کالای ایرانی به عنوان یک معروف و خرید کالای خارجی یک منکر تلقی شود.

سردار یزدی در پایان گفت: اگر ما امروز در کشورمان با فرهنگ شهدا و آموزه‌های دینی عمل کنیم، موفقیت‌ها یکی پس از دیگری رقم می‌خورد. هر جا راه شهدا را رفتیم موفقیت کسب کردیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.