تکرار/پنجمین گزارش «برجامی» مجلس تدوین شد
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از تدوین پنجمین گزارش شش ماهه کمیسیون امنیت ملی درباره نحوه اجرای برجام خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تدوین پنجمین گزارش شش ماهه این کمیته از نحوه اجرای برجام خبر داد و گفت: پنجمین گزارش از عملکرد برجام تدوین و تقدیم هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شده است.

بیشتر بخوانید

تدوین چهارمین گزارش برجامی مجلس به زمان دیگری موکول شد

وی با بیان اینکه احتمالاً بررسی پنجمین گزارش کمیته هسته‌ای مجلس از عملکرد برجام پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در دستورکار کمیسیون قرار می‌گیرد، افزود: این گزارش پس از بررسی و تصویب در کمیسیون امنیت ملی، برای قرائت در جلسه علنی مجلس، تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه در تدوین گزارش پنجم کمیسیون از گزارش‌های ۳ ماهه (۴ و ۵) وزارت‌خارجه درباره نحوه اجرای برجام استفاده شده است، ادامه داد: علاوه بر این، نتیجه بازدید اعضای کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای نطنز و فوردو نیز در گزارش پنجم کمیسیون از نحوه اجرای برجام گنجانده شده است.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از تأسیسات هسته‌ای در راستای بُعد نظارتی مجلس انجام می‌شود و نمایندگان از طریق این بازدیدها در جریان روند فعالیت‌های هسته‌ای قرار می‌گیرند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به دهمین گزارش برجامی وزارت امور خارجه که چندی پیش تقدیم کمیسیون امنیت ملی مجلس شده است،گفت: طبق مصوبه مجلس، وزارت امورخارجه پس از توافق هسته‌ای با ۱+۵، باید به‌طور مستمر گزارشی از عملکرد اجرای آن‌ را به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه می‌کند، دهمین گزارش نیز چندی پیش تقدیم مجلس شده است.

به گزارش تسنیم، وزارت امور خارجه تاکنون ۱۰ گزارش سه ماهه از نحوه اجرای برجام را تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده است.

پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، نمایندگان مجلس با تصویب قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، وزارت امور خارجه را موظف کردند که هر ۳ ماه یک بار گزارشی از نحوه اجرای برجام و میزان پایبندی طرف‌های مقابل به این توافق را به نمایندگلن مجلس ارائه دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.