یک فعال اصلاح‌طلب: جایگاه اصلاح‌طلبان بین مردم تزلزل یافته/«شورای سیاست‌گذاری» سازوکار دموکراتیک ندارد
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: با اختلافاتی که بین اصلاح‌طلبان وجود دارد و نوع نگرش و واکنششان نسبت به مردم، جایگاهشان خیلی&#۱۶۰;تزلزل پیدا کرده است.

حمید نجف، عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از سازوکارهای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: با اتفاقات پیش آمده، اختلافاتی که بین اصلاح‌طلبان وجود دارد و نوع نگرش آنها نسبت به مردم، جایگاه این گروه دچار تزلزل و تنزل شده است. توصیه من به دوستان این است که مثل قدیم مردم را در مشکلات همراهی کنند.

بیشتر بخوانیدگزارش: حضور نهضت آزادی در «شورای اصلاح‌طلبان»شورای عالی اصلاح‌طلبان از نگاه ما مشروعیت نداردوی ضمن انتقاد از عدم رعایت اصول دموکراتیک در میان اصلاح‌طلبان، تصریح کرد: دوستان صحبت از احزاب و تقویت احزاب می‌کنند اما در شورای عالی سیاست‌گذاری بر روی افراد خاص سرمایه‌گذاری می‌کنند. این روند با کلیت کار و حرف‌های عقلای اصلاح‌طلب منافات دارد.

نجف با بیان اینکه بحث اصلی این است که احزاب تقویت شوند، گفت: ما ۱۷ یا ۱۸ گروه در قالب اصلاح‌طلب داریم که در داخل این‌ها باید انتخابات به صورت دموکراتیک برگزار شود. چیزی که دوستان شعارش را می‌دهند، باید به آن عمل کنند. این که فضا از چارچوب دموکراتیک به فضای شخصی و فردی کشیده شود، دور باطل شروع می‌شود و نقطه انحراف از همین جا آغاز می‌شود. شورا دیگر ارزش واقعی خودش را از دست می‌دهد و تحت تاثیر چند فرد خاص قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات یا به صورت حزبی برگزار می‌شود یا به صورت فردی، گفت: به نظرم امور اصلاح‌طلبی حالت شخصی پیدا کرده است. کار بر اساس احزاب باید پیش رود و در شورای مرکزی خود، نماینده‌هایشان را برای حضور در شورای سیاست‌گذاری انتخاب کنند.

** «خرد جمعی» شعار ماست اما به منافع شخصی عمل می‌کنیم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن انتقاد از اختلاف میان اصلاح‌طلبان در شورای شهر، اذعان کرد: شما در همین انتخابات شورای شهر دیدید که چه مشکلاتی برایشان پیش آمد. اینها نتیجه این است که خرد جمعی در شعار ماست و در عمل منافع شخصی حاکم است، متاسفانه به شکلی رفتار کردند که وقتی صحبت از اصلاح‌طلبی می‌شود عموما می‌گویند "فرصت‌طلبی".

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خود تیشه به ریشه اصلاح‌طلبی می‌زنند، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم اصلاحات برای پویایی، خودش نیاز به اصلاحات دارد، می‌گویند شما حرف نزنید و تابع نظرات شخصی هستند.

** تنها احزاب قانونی باید در شورای سیاست‌گذاری حضور داشته باشند

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی‌ کار درباره حضور عماد بهاور از تشکیلات نهضت آزادی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: اگر حزبی در چارچوب قانون اساسی باشد و از نظر وزارت کشور مورد تایید است می‌شود او را عضو شورا کرد. البته من اطلاعی از حضور بهاور در شورای سیاست‌گذاری ندارم اما احزابی که در وزارت کشور مجوز دارند با رعایت اصول دموکراتیک می‌توانند در شورای سیاست‌گذاری باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.