در خواست تعویق ارسال واکسن کروناویروس شرکت آمریکایی به سازمان غذا و دارو
"آلبرت بورلا"(Albert Bourla) مدیرعامل شرکت داروسازی آمریکایی "فایزر"(Pfizer) که با همکاری شرکت آلمانی"بایو ان تک"(BioNTech) در حال توسعه واکسن کووید-۱۹ هستند، گفته‌اند انتظار دارند که داده‌های مرحله ۳ واکسن آنها تا پایان ماه اکتبر آماده شود تا پس از آن به دنبال تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) باشند اما به گزارش بلومبرگ، بیش از ۶۰ محقق و متخصص اخلاق زیستی از این دو شرکت درخواست...

به گزارش ایسنا و به نقل از فیرس فارما، کارشناسان از شرکت فایزر خواستند که حداقل تا اواخر نوامبر صبر کند و سپس واکسن خود را برای تایید به سازمان غذا و داروی آمریکا ارسال کنند. این امر به محققان فرصت کافی می‌دهد تا حداقل دو ماه اطلاعات ایمنی را پس از آنکه شرکت کنندگان دوز دوم واکسن را دریافت کردند، جمع آوری و بررسی کنند. شرکت فایزر نیز به نوبه خود گفته انتظار دارد تا پایان ماه اکتبر از عملکرد برنامه خود مطلع شود.

متخصصان گفتند: برای موفقیت، مردم باید نهایت اعتماد را به واکسن و علم پشت آن داشته باشند. ارسال درخواست برای مجوز استفاده اضطراری قبل از دستیابی به این استاندارد، اعتماد عمومی را به شدت از بین می‌برد و تلاش برای دستیابی به واکسیناسیون گسترده را به تعویق می اندازد.

از روز دوشنبه برای آزمایش مرحله سه شرکت فایزر بیش از ۳۵ هزار شرکت کننده ثبت‌نام کرده بودند و بیش از ۲۴ هزار نفر نیز دوز دوم واکسن را دریافت کردند. این شرکت قصد دارد حدود ۴۴ هزار نفر را برای این آزمایش ثبت‌نام کند.

سخنگوی شرکت فایزر گفت که این شرکت برای نظر متخصصان ارزش قائل است و از اظهارنظر آنها بسیار سپاسگزار است و این شرکت متعهد به ارائه اطلاعات کافی برای کارایی و ایمنی برای کمک به سازمان غذا و دارو در تعیین بهترین مکانیسم نظارتی برای در دسترس قرار دادن واکسن در بین مردم است.

شرکت "بایو ان تک" پلتفرم واکسن آران‌ای پیام‌رسان را که این دو شرکت در حال توسعه هستند، ایجاد کرد و فایزر نیز با همکاری متخصصان زیست فناوری خود به تحقیق و توسعه، تولید و توزیع واکسن کمک کرد.

دو شرکت "فایزر" و "بایو ان تک"از جمله شرکت‌های تولیدکننده واکسن کووید-۱۹ هستند که در اوایل این ماه تعهدنامه‌ ای را در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن امضا کردند و گفتند که در طول روند تحقیق و توسعه واکسن هیچ قانون و تعهدی را زیر پا نخواهند گذاشت. علاوه بر این دو شرکت، شرکت‌هایی همچون شرکت آمریکایی جانسون و جانسون، نواواکس، مرک، مدرنا، آسترازنکا، گلاکسواسمیت‌کلاین و سانوفی نیز این تعهدنامه را امضا کرده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.