سردار جلالی: مقابله با کرونا نیازمند تغییر الگوی بهداشتی جامعه است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم تدوین الگوی مقابله با کرونا با تکیه بر آموزش‌های عمومی روانشناختی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان روسای سازمان‌های پدافند غیرعامل کشور و نظام روانشناسی و مشاوره، در حوزه‌های ارتقای تاب آوری روانشناختی به ویژه در مقابله با تهدیدات و رخدادهای CBRNE، با تاکید بر اینکه ما به دنبال دستیابی به یک طرح جامع پدافند روانشناختی هستیم، اظهار کرد: امروزه دشمنان با استفاده از فناوری های نوین و بهره گیری از متدولوژی روانشناختی، یک جنگ شناختی تمام عیار را به راه انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه هدف این عملیات تغییر فکر، ذهن و دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان است، یادآور شد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در رویکرد جدید خود در تلاش است تا با ورود به حوزه‌های اجتماعی بسترهای اجرای مأموریت خود در زمینه ارتقای پایداری ملی و مدیریت بحران را تسهیل کند.

جلالی با بیان اینکه نمونه بارز اهمیت و نقش اثرات روانشناختی و تاب آوری روانی جامعه را در مورد پیشگیری و درمان بیماری کرونا شاهد بودیم، تصریح کرد: برای مدیریت بحران کرونا، تاثیر کارکردی اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ۷۰ تا ۸۰ درصد و تاثیر اقدامات درمانی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. این نشان می‌دهد که باید بیش از پیش تمرکز ما به اصلاح الگوی‌های بهداشتی در سبک زندگی جامعه باشد که این مهم نسبت مستقیمی با بهداشت روان دارد.

رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور ادامه داد: اینجا میزان بالای اثرگذاری روانشناسان در بخش تغییر رفتار و اصلاح سبک زندگی به خوبی قابل مشاهده است. در واقع اضطراب و استرس ناشی از کرونا ضمن آنکه می‌تواند موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها شود، عامل مهمی برای سخت‌تر شدن مسیر مقابله با تهدیداتی این ویروس از جمله بی‌تفاوتی نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه است.

جلالی تصریح کرد: از همین رو یکی از محورهای تفاهمنامه همکاری پدافند غیرعامل کشور و نظام روانشناسی به طراحی الگوی مفهومی مقابله بهداشتی با کرونا با تاکید بر نقش آموزش‌های عمومی روانشناختی از طریق رسانه‌ها اختصاص دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.