لزوم همکاری و هم‌فکری‌ استان‌های شمال‌غرب کشور
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه کرونایی باید استان‌های شمال‌غرب کشور با یک دیگر هم‌آوایی و وحدت رویه داشته باشند.

خدابخش مرادی‌نافچی صبح امروز (۷ مهرماه) در جلسه تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در پیشگیری از کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا بحث روز کشور بوده و همه استان‌های کشور را به شدت درگیر خود کرده است، اظهار کرد: باید در رابطه با پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با استان‌های همجوار زنجان هم‌فکری داشته و استان‌ها باید در این زمینه تجربیات خوب خود را در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با یکدیگر همکاری و تبادل کنند.

وی در رابطه با طرح پایلوت سرپایی بیماری کرونا در استان زنجان و با اشاره به سفر نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، افزود: طرح پایلوت سرپایی با هماهنگی وزارت بهداشت در استان زنجان آغاز شد و اکنون از طرح سرپایی استان و تجربیات خوب این طرح سایر استان‌ها استفاده می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه یافته‌های استان زنجان در زمینه طرح پایلوت سرپایی در مجله دریای مدیترانه سازمان بهداشت جهانی به عنوان تجربه ایران به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در خصوص نمونه‌گیری سرپایی انجام شده در استان زنجان به نسبت جمعیت بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد ملی کرونا رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه درصد فوتی‌ها نسبت به موارد مثبت‌ها ۲.۶ درصد بوده و از درصد کشوری نیز پایین‌تر است، ادامه داد: برای ایجاد تعامل در بین شهروندان برای عملیاتی کردن برنامه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استودیو سلامت را به صورت اختصاصی با موضوع کرونا در استان زنجان فعال کردیم.

مرادی‌نافچی با اشاره به تشکیل سه بار در هفته جلسات ستاد استانی و شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان و تحلیل مسائل روز بیماری کرونا، اظهار کرد: گفتنی است برای اینکه بتوانیم جامعه و نظام اداری را همراه و همگام با برنامه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی کنیم، هسته‌های همیار سلامت را در همه ادارات و سازمان‌ها و واحدهای تولیدی و صنفی و گروه‌های دیگر جامعه تشکیل دادیم و تاکنون نتیجه مثبتی هم در پی داشته است.

وی با اشاره به تشکیل ۵۰ جلسه با هیئت‌های مذهبی و معتمدین استان در خصوص ایام محرم و یوم‌العباس در زنجان، افزود: مراسم یوم‌العباس همانند سال‌های گذشته برگزار نشد و به جای برگزاری مراسم یوم‌العباس همانند سنوات گذشته کمک‌های مومنانه به میزان ۱۱۰ هزار بسته تهیه و توزیع آن در بین اقشار آسیب‌پذیر انجام شد.

این مسئول با تاکید بر لزوم وجود هم‌آوایی و وحدت رویه در مورد اعمال اقدامات سخت‌گیرانه و محدودیت‌ها برای پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا، تصریح کرد: برخی از شهرستان‌های زنجان مانند ماه‌نشان با دیگر استان‌های هم‌جوار بوده و مراوداتی بین آن‌ها انجام می‌شود، بنابراین درخواست می‌کنیم سطح همکاری محلی بین فرماندران دو شهرستان همجوار و روسای مرکز بهداشت برای اقدامات پیشگیرانه، مداخله‌ای و سفرها و غیره بیشتر شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به ضرورت ایجاد بازدیدهای مشترک در بین استان‌های همجواز و تبادل تجربیات موفق و تدابیر اتخاذ شده در حوزه مقابله و پیشگیری از کرونا و استفاده از تجربیات موفق می‌تواند در مسیر غلبه بر آسیب‌های ویروس کرونا تأثیرگذار باشد، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم جلسه تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در پیشگیری از کرونا به صورت ماهانه با میزبانی استان‌های همجوار برگزار شود.

مرادی‌نافچی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم وحدت رویه‌ای در بین همه استان‌های همسایه زنجان برای عدم برپایی راهپیمایی در داخل استان وجود داشته باشد، زیرا اگر فقط یک استان اقدام به برپایی این راهپیمایی کند به عنوان مطالبه‌ در سایر استان‌ها نیز مطرح می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.