آیت‌الله شاهچراغی: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وظیفه شرعی همگانی است
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن دعوت از عموم شهروندان به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را وظیفه شرعی همگان دانست .

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در کارگروه مراسم عزاداری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی که باحضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در دفتر امام‌ جمعه برگزار شد اظهار کرد: انتظار می‌رود که عموم مردم ضمن رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی با توجه به تاکید مسوولان حوزه سلامت از ماسک استفاده کنند.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم باید شیوع کرونا ویروس را جدی بگیرند بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان یک وظیفه شرعی تاکید و تصریح کرد: اگر سلامت نباشد خواندن نماز و عبادت خدواند هم به بهترین شکل ممکن انجام نمی‌شود .

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه سلامتی مقدم بر هرچیز دیگری است اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به آحاد جامعه توصیه می‌کنند که به برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا توجه داشته باشند .

امام جمعه سمنان ادامه داد: ادامه وحدت مردم و مسئولان در ریشه‌کنی کرونا ویروس در جامعه نقش غیرقابل انکاری دارد و آحاد جامعه باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی استان سمنان در آیین عزاداری محرم حسینی تاکنون خوب عمل کردند افزود: انتظار می‌رود که این رویه مثبت ادامه یابد. ضمن اینکه هیات های مذهبی با توجه به دیدگاه های مقام معظم رهبری باید در برگزاری مراسم‌های مختلف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشقدم شوند.

شاهچراغی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی از عموم مردم خواست: در مراسم اربعین، مناجات ها را از رادیو و تلویزون دنبال کرده و کمتر در اجتماعات و گردهمایی‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید با جدیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با این ویروس منحوس اقدام شود از مردم استان خواست: خالصانه برای ریشه‌کنی کرونا ویروس در جامعه دعا کنند .

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.