آموزش غیرحضوری ۸۱ درصد از دانش‌آموزان لرستان
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۸۱ درصد درصد از دانش‌آموزان استان از طریق فضای مجازی آموزش می‌بینند.

علیرضا نخعی امروز دوم مهر در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: بازگشایی مدارس در شرایط عادی کاری سنگین است با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا حساسیت بازگشایی مدارس بیشتر از گذشته است.

وی ادامه داد: برای بازگشایی مدارس هفت کارگروه تشکیل شد.

نخعی ادامه داد: با کمک نوسازی مدارس ۳۰۰ مدرسه تعمیر و ۱۵۰ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش داده شد؛ همچنین ۵ میلیارد تومان تجهیزات مدارس ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات هنرستان و ۱۱۰۰۰ میز و صندلی و وسایل مورد نیاز دانش آموزان تامین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: از محل سرانه ویژه بهداشتی پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان در سه مرحله در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی افزود: در سال جاری ۳۵۹ هزار و ۷۶۳ دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته با ۱۱ هزار و ۷۳۳ نفر سه درصد رشد داشته است.

نخعی بیان کرد: امسال ۲۴۳۰۸ معلم ساماندهی شدند که نسبت به سال گذشته ۱۱۳۰ نفر کمتر است که از این تعداد ۷۰۰ نفر در حال جذب هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه اولویت ما در آموزش حضوری است، ادامه داد: باتوجه به شرایط پیش آمده و اینکه استان در وضعیت قرمز قرار دارد آموزش حضوری را با احتیاط آغاز کردیم.

وی افزود: در هفته اول ۳۳درصد به صورت حضوری و ۶۷درصد به صورت غیرحضوری در کلاس درس حضور یافتند و در هفته دوم نیز ۲۴ درصد به صورت حضوری در کلاس درس حاضر شدند.

نخعی ادامه داد: درحال حاضر و با توجه به اینکه استان در وضعیت قرمز قرار دارد ۱۹ درصد دانش‌آموزان به صورت حضوری و ۸۱ درصد به صورت غیرحضوری در کلاس حاضر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس کاملاً اختیاری است، عنوان کرد: طی روزهای گذشته ۷۰۰ مدرسه بازرسی شده که ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌ و ۳۰ درصد که رعایت نکرده‌اند تعطیل شده‌اند.

وی افزود: در ابتدای سال تحصیلی ۱۶۱۰ مدرسه اینترنت نداشتند که در حال حاضر مشکل ۱۵۰۰ مدرسه حل شده و مشکل ۱۱۰ مدرسه هنوز باقیست.

نخعی با اشاره به استفاده ۴۲ درصد از دانش‌آموزان از شبکه شاد، عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری انجام می‌دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.