کاهش استفاده از ماسک توسط زنجانی‌ها
سرپرست روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر شاهد کاهش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان مردم و افزایش بیماران کرونایی بستری و مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته کرونا در استان هستیم.

مصطفی محمدی بعد از ظهر امروز (۲ مهرماه) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، با بیان اینکه آمار مربوط به بیماری کرونا کاملا متغیر بوده و در نوسان است، اظهار کرد: آمارهای مربوط به بیماری کرونا قابل پیش‌بینی نیست، زیرا به رفتار غیرقابل پیش‌بینی مردم بستگی دارد ولی اگر اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری کرونا به‌روز باشد، شاید رفتار مردم نیز تغییر کند.

وی با اشاره به رشد و افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان، افزود: مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان و تعداد بیماران کرونایی بستری افزایش پیدا کرده است که ۵۰ درصد این بیماران در بخش آی.‌سی.‌یو بیمارستان‌های استان بستری بوده و عمدتا بدحال هستند.

این مسئول با اشاره به کم‌رنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در استان، تصریح کرد: پیشگیری، بهترین درمان و اقدام در خصوص بیماری کرونا است، گفتنی است طبق شواهد عینی اکثر جوانان از ماسک استفاده نمی‌کنند.

سرپرست روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه اکنون اگر در مقابل ویروس کرونا قرار نگرفته و آن را نادیده و دست‌کم‌ نگیریم، قابل کنترل است، ادامه داد: تغییر در سطح حکمرانی تا شهروندی درسی است که کروناویروس به انسان‌ها داده است، بنابراین باید همه افراد سبک زندگی خود را متناسب با کرونا تغییر دهند که بخشی باید از طریق اطلاع‌رسانی به مردم منتقل شود.

محمدی با تاکید بر لزوم توجه جدی به بحث بهداشت روان در دوران شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: باید یک پروتکل بهداشتی زندگی در منازل را تدوین کنیم، زیرا بهداشت از دانشگاه آغاز نمی‌شود، بلکه از دورترین خانه‌های بهداشت روستایی استان آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های استان در خصوص رفع مشکلات جدی امروز از جمله خستگی و بی‌اعتنایی مردم نسبت بیماری کرونا، افزود: اکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان کاهش یافته و مردم نسبت به عواقب سخت کرونا حساسیت خود را از دست داده‌اند.

این مسئول با اشاره به بمباران اطلاعات نادرست، شایعه‌پراکنی و دروغ‌پراکنی در شبکه‌های مجازی و افزایش فیک‌نیوزها، تصریح کرد: رسانه‌ها باید مانند گذشته به صورت قوی در شبکه‌های اجتماعی با محتوای جدید در خصوص بیماری کرونا حضور داشته باشند.

سرپرست روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه وضعیت استان زنجان از لحاظ بیماری کرونا، اظهار کرد: امروز (۲ مهرماه) ۲۰ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا از لحاظ آزمایشگاهی به ثبت رسید که اکنون مجموع موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی ۳۶۴۲ مورد است.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در استان به ۱۱ هزار و ۸۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار مبتلا به کرونا در این استان، جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مجموع بیماران فوت شده به ۴۸۵ نفر رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان زنجان مجموع بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا نیز ۳۱۰۶ مورد گزارش شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.