مخالفت کاربران خبرآنلاین با افزایش اختیارات شورای نگهبان /فلسفه افزایش اختیارات چیست؟
کاربران خبرآنلاین با افزایش اختیارات شورای نگهبان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از چهارسال پیش یعنی بعد از برگزاری دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی صحبت‌ها و گاهی انتقادات از افزایش اختیارات شورای نگهبان به گوش می‌رسید این موضوع بعد از رد صلاحیت منتخب مردم اصفهان بعد از پایان انتخابات ظهور و بروز بیشتری پیدا کرد. این مسئله به همینجا ختم نشد و ماجرای نظارت بر رفتار نمایندگان در طول دوران نمایندگی بحث دیگری بود که اعضای شورای نگهبان معتقد بودند این از وظایف شورای نگهبان است.

البته این مباحث در مجلس یازدهم با حضور نمایندگانی که نگاه انتقادی به شورای نگهبان ندارند و بیشتر همسو با آنها تلقی می‌شوند گام را از حرف و حدیث فراتر گذاشت و وارد دایره قانون نویسی شد.

تا آنجا که اهالی مجلس یازدهم در طرح اصلاح قانون انتخابات اختیارات بیشتری برای شورای نگهبان در نظر گرفته‌اند. حال خبرآنلاین در کنار این اتفاقات و مباحث ریز و درشت از کاربران خود خواست تا نظرشان درباره سوالی مبنی آنکه چقدر با افزایش اختیارات شورای نگهبان موافق هستند را بیان کنند.

این مجلس دست پخت شورای نگهبان است در این میان اکثر کاربران خبرآنلاین به افزایش اختیارات شورای نگهبان مخالفت کردند. به طور مثال ایرانی نوشت:« همین الانم با این همه رد صلاحیت های عملکرد این شورا مورد انتقاد بخش بزرگی از جامعه هست.» کاربری هم در پاسخ به او نوشت:« در این شرایط بهتره برای برگزاری انتخابات این همه از بودجه بیت المال هدر نرود. شورای نگبان لطف کنه هر چهار سال رئیس جمهور را انتخاب کنه و نمایندگان مجلس را هم همینطور.»

کاربر دیگری هم نوشت:« همین اختیارات هم اضافه است. نظارت فقط باید برای برگزاری انتخابات وفق قانون باشد و اگر دید جایی خلاف قانون صورت می گیرد به مراجع قضایی گزارش کند.» دیگری هم نوشت:« اصلا دست پخت شورای نگهبان باعث این وضعیت شده مجلس.»

فردی هم که نامش را منتشر نکرده بود، نوشت:« متاسفانه عملکرد شورای نگهبان در این ۳۰ سال طوری بوده که فقط اصولگرایان از آن راضی بودند و بقیه گروه های سیاسی ناراضی.»

شورای نگهبان تنها نهاد سالم تعداد اندکی هم از کاربران نظرات متفاوتی درباره افزایش اختیارات شورای مطرح کردند. مثلا کاربری نوشت:« من پیشنهاد میکنم نگهبان اصلا خودش ریس جمهور و نمایندگان و .... رو انتخاب کنه ولی سرسال جوابگوی تورم،تحریم ،اختلاس و.... هم باشد.» فرد دیگری هم پیشنهاد کرد:« به نظر من بهترین کار تبدیل ایران به نظام پارلمانی است.»

مهدی هم برای خبرآنلاین نوشت:« تنها نهادی که کاملا سالم هست شورای نگهبانه.» حمید هم نوشت:« خب اضافه بشه چرا؟ من فلسفه شو نفهمیدم.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.