پروتکل های بهداشتی رستوران‌های دانشجویی ابلاغ شد/برنامه ارتقاء ۱۲۵ خوابگاه
رییس سازمان امور دانشجویان از ابلاغ پروتکل های بهداشت رستوران های دانشجویی خبر داد و گفت: پروتکل های بهداشتی رستوران ها و نحوه طبخ و بسته بندی غذاها به طور کلی تشریح و به دانشگاه ها اعلام شده است.

دکتر مجتبی صدیقی در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه ما این است که در ترم جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا سرویس حضوری در رستوران های دانشگاهی نداشته باشیم و تا جایی که مقدور باشد توزیع غذاها به صورت بیرون بر باشد و دانشجویانی که در خوابگاه ها اسکان داشته دارند نیز در ظروف بسته بندی شده غذا دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به پروتکل ها در بخش بهداشت رستوران های دانشگاه ها، تصریح کرد: در زمینه پروتکل های بهداشتی رستوران ها نحوه طبخ و بسته بندی غذاها به طور کامل تشریح و به دانشگاه ها اعلام شده است.

دکتر صدیقی تاکید کرد: طبیعتا با شروع سال تحصیلی بحث کمک به دانشجویان در بخش وام های دانشجویی نیز مطرح شده و به همین جهت ما امسال تلاش کردیم با تجمیع ۲۱ نوع وام متفاوت، این وام ها را در دسته بندی های محدود ۵ دسته ای تقسیم بندی کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه وام تحصیلی بیشترین درخواست را در بین دانشجویان دارد، گفت: وام تحصیلی، ضروری، وام ویژه دکتری و مسکن از جمله این دسته بندی ها است که امسال میزان این وام ها افزایش خواهد یافت.

دکتر صدیقی همچنین به برنامه ارتقاء سطح خوابگاه های دانشجویی طی ۶ ماه گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: بر این اساس ۱۲۵ خوابگاه در طرح ارتقاء قرار دارند که ۹۵ خوابگاه با کمک خیرین ارتقاء می یابد؛ به نحوی که ۴۰ درصد هزینه های آن را صندوق رفاه دانشجویان، ۴۰ درصد دانشگاه و ۳۰ درصد را نیز خیرین تامین خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ۳۰ خوابگاه نیز در طرح ارتقاء به صورت معمول قرار می گیرند؛ به این ترتیب که ۵۰ درصد را دانشگاه تقبل می کند و ۵۰ درصد نیز توسط صندوق رفاه دانشجویان ارتقاء خواهند یافت. همچنین ارتقاء سطح آشپزخانه های دانشجویی نیز در سال جاری پیگیری شد و بر این اساس ۱۴۱ آشپزخانه در طرح ارتقاء سطوح قرار گرفتند.

معاون وزیر علوم همچنین خاطر نشان کرد: از ۲۵۰ هزار ظرفیت خوابگاه های مجردی کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت برای ارائه سرویس در ترم جاری از سوی دانشگاه ها اعلام شده ، بنابراین دانشگاه ها برنامه ریزی می کنند کمتر از این تعداد دانشجو در خوابگاه ها اسکان یابد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.