قزوین هفته گذشته بدترین شرایط کرونایی را تجربه کرد
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: قزوین هفته گذشته بدترین شرایط کرونایی را تجربه کرد و امروز همچنان در اوج خطر است.

منوچهر حبیبی گفت: بی‌توجهی شهروندان به رعایت اصول بهداشتی در بازار، اماکن تجاری، تالارهای پذیرایی، نانوایی‌ها، مطب پزشکان و دفاتر خدماتی از عمده عوامل افزایش روند این ویروس در قزوین است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ویروس کرونا درمان قطعی ندارد و تنها راه مقابله با آن استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی بیان کرد: با توجه به اوج خطر بودن قزوین به شهروندان تأکید کرد که در این شرایط ضمن پذیرش مسئولیت اجتماعی، بیشتر به فکر سلامتی خود باشند و از حضور در تجمعات و مراسم دارای ازدحام پرهیز کنند.

بنابراعلام روابط عمومی استانداری قزوین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مردم از مینی‌بوس‌ها برای حمل‌ونقل استفاده نکنند و ناوگان اتوبوس‌رانی هم باید از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کند. تاکسی‌ها هم نباید بیشتر از ۳ نفر مسافر سوار کنند و نوبت‌دهی مطب‌ها نیز باید به شکل تلفنی باشد.

وی با اشاره به پیک بستری‌ها و مرگ‌ومیر ناشی از گسترش کرونا در چند روز اخیر، خاطرنشان کرد: اگر این آمار روند افزایشی داشته باشد براساس ارزیابی‌ها برای ادامه فعالیت صنوف پر خطر با دانشگاه علوم پزشکی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

حبیبی گفت: از اصحاب رسانه استان درخواست داریم مثل اوایل شیوع این ویروس با تحلیل‌های خود پای‌کار بیایند و پویش «من ماسک می‌زنم» را برای مقابله با این ویروس جریان سازی کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون استفاده مردم از فضای مجازی به‌واسطه کرونا دوسه برابر شده است و اگر این پویش تقویت شود نقش مؤثری در کنترل کرونا خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.