۹۰ درصد هزینه بستری بیماران "کرونایی"را پرداخت می‌کنیم
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پرداخت ۹۰ درصد هزینه های درمان بیماران بستری کرونایی توسط بیمه سلامت خبر داد.

کیومرث مظفری امروز (۲۶ شهریور) در رزمایش سایبری بیمه سلامت که بصورت همزمان در هفت استان کشور برگزار شد، با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفری بیمه شدگان سلامت در استان گفت: این تعداد که ۵۵ درصد جمعیت استان را شامل می شوند در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی رایگان، روستاییان و عشایر، بیمه ایرانیان و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش ایسنا، مظفری هزینه ماهانه بیمه شدگان استان را ۴۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان سه میلیارد تومان آن صرف درمان بیماران خاص تحت پوشش می شود.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های صورت گرفته توسط بیمه سلامت در بحث درمان بیماران کرونایی، درباره اقدامات انجام شده توسط بیمه سلامت از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون، گفت: یکی از مهم‌ترین این اقدامات، پوشش بیمه‌ای برای بیماران بستری کرونایی فاقد پوشش بیمه ای است.

وی افزود: درشرایط عادی، بیمه شدن افراد بستری انجام نمی‌شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه‌ای باید دوره انتظار را بگذرانند که بر اساس مقررات ارزیابی وسع، توسط وزارت رفاه حداقل یک ماه طول می‌کشد، اما در دوران شیوع ویروس کرونا، این بازه زمانی با تعامل انجام شده بین سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه به یک روز کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده هزینه های درمان بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت پرداخت میشود اظهار کرد: در حال حاضر در بخش بستری بیمارستان‌های دولتی ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها برعهده بیمه سلامت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی ۱۶۶۶ از ابتدای شیوع ویروس کرونا گفت: این سامانه با هدف پاسخ به سوالات بیمه شدگان در خصوص انجام کارهای بیمه سلامت در شرایط کرونایی و نیز ارائه اطلاعات مناسب در خصوص کرونا و آرامش بخشی به آنها ایجاد شده که براساس بررسی‌های انجام شده، این مشاوره‌های تلفنی درکاهش حجم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وآرامش دادن به آنها و کاهش اضطراب بسیار موثر بوده است.

مظفری در ادامه در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان، گفت: درحال حاضر ۱۰۰ درصد مطالبات فروردین واردیبهشت ماه و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه امسال مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین در بخش غیردولتی نیز مطالبات دارو خانه ها وبیمارستان ها تاپایان تیرماه و مطالبات مطب ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک فعال درطرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز تا پایان مردادماه پرداخت و تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اشاره ای هم به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان داشت و افزود: هم اکنون ۸۶ درصد پزشکان استان به این سامانه متصل هستند.

وی افزود: همچنین ۷۸ درصد داروخانه های استان، ۹۷ درصد آزمایشگاه ها و ۹۰ درصد مراکز تصویربرداری و پرتوسنجی استان به سامانه استحقاق سنجی متصل هستند.

مظفری خاطرنشان کرد: همچنین سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری در تمام بیمارستان های دانشگاهی و ۵۰ درصد بیمارستان های غیردانشگاهی استان اجرا شده است.

رزمایش سایبری بیمه سلامت امروز (۲۶ شهریور) به طور همزمان از طریق ویدئوکنفرانس در هفت استان کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمان، زنجان، البرز، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با هدف انتشار حداکثری اخبار بیمه سلامت در سطح استان های کشور و نیز اطلاع رسانی هرچه بیشتر و بهتر در خصوص خدمات این بیمه در رسانه های این هفت استان، برگزار شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.