جانفشانی مدافعان سلامت در بحران کرونا بر کسی پوشیده نیست
مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر مرزی آستارا با بیان اینکه جانفشانی مدافعان سلامت در بحران کرونا بر کسی پوشیده نیست گفت: از نخستین روزهای اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون، ۱۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی بندر مرزی آستارا بستری شده است.

دکتر نظام عباسی در جلسه بررسی پروژه های عمرانی شهرداری مرتبط با بهداشت و درمان و تجلیل شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از خادمان این بخش در ایام کرونا که در سالن کنفرانس های شورای اسلامی شهر بندر مرزی آستارا برگزار شد، اظهار کرد: خدمات و جانفشانی های جامعه پزشکی و پرستاری کشور در تأمین سلامت هموطنان، بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۱ هزار و ۸۰۵ نفر با علایم بیماری های مختلف به مرکز اورژانس بیمارستان دکتر شهید بهشتی مراجعه کردند، ادامه داد: از این تعداد ۲۶۵۵ نفر با تشخیص پزشکان بستری شدند.

وی افزود: از نخستین روزهای اسفند ماه ۱۳۹۸ که زمزمه های شیوع بیماری کرونا در کشور اوج گرفت، تاکنون ۱۱۰۰ بیمار کرونایی و یا بیمارانی با علایم تنفسی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی بندر مرزی آستارا بستری شده است.

عباسی با اشاره به اینکه تعداد کثیری از این بیماران درمان و به آغوش خانواده های خود بازگشتند، خاطرنشان کرد: کار مداوا و باگرداندن سلامت این رقم در زبان ساده ولی در عمل بسیار سخت و دشوار و مستلزم ایثار و از جان گذشتگی پرسنل بهداشت و درمان شهرستان است که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به نصب و بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن در این بیمارستان، اضافه کرد: بهره مندی از دستگاه کار تشخیص بیماری ها را تسریع بخشیده است و در این مدت کوتاه سه ماهه، ۶۲ مورد از بیماران خارج از بیمارستان و ۸۰ مورد از بیماران بستری از خدمات این دستگاه بهره مند شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در بخش پایانی سخنان خود از همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با شهرداری آستارا در راستای تسهیل در امور عمرانی شهری و عام المنفعه خبر داد و تصریح کرد: هر نوع اقدامی در راستای تعریض خیابان حکیم نظامی شرقی، مستلزم موافقت هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که باید مسیر اصلی این اقدام طی شود.

خاطرات دوران کرونا از ذهن ها فراموش نمی شود

جواد معیتی، شهردار بندر مرزی آستارا در این جلسه، ضمن تقدیر از زحمات جامعه پزشکی و پرستاری در شهرستان در ایام کرونایی و غیر کرونایی، یادآور شد: همکاری کادر بهداشت و درمان شهرستان در این روزها فراموش نشدنی است و بر برگه های سبز تاریخ انقلاب نقش خواهد بست.

وی با بیان اینکه نیروهای خدمات شهری شهرداری در این ایام دوشادوش سفیران سلامت، حاضر در همه صحنه ها بودند، اظهار کرد: حضور این نیروها در عملیات های گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری به شکل شبانه روزی بود.

معیتی با تأکید بر اینکه اتفاقات دوران کرونا از خاطره ها فراموش نمی شود، توضیح داد: در روزهایی که برادر جسد برادر خود را که جانش را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده بود، تشییع نمی کرد، این کار با دستان پرسنل زحمتکش خدمات شهری، بدون دریافت دستمزد انجام می شد.

اتقافات دوران کرونا، یادآور ایثارگری های دوران دفاع مقدس بود

شهرام دولت ترکپور، رئیس شورای اسلامی شهر مرزی بندر آستارا در این مراسم، تصریح کرد: خدمت رسانان واقعی، بدون اینکه برای کسب جایگاه تلاش کنند، بدون منت و با جان و دل برای تأمین سلامت جامعه تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه آنچه که در دوران کرونا در کشور اتفاق افتاد، یادآور ایثارگری های دوران هشت سال دفاع مقدس بود، افزود: این تلاش های شبانه روزی پزشکان و پرستاران سبب شد تا اتحاد و همدلی در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شهرداری آستارا در همکاری با پرسنل بهداشت و درمان، عملیات ضدعفونی معابر عمومی و تشییع پیکر جانباختگان بیماری کرونا را بر عهده داشت، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا مصوبات شورای اسلامی شهر را در توسعه زیر ساخت های بهداشت و درمان و اخذ مجوزهای مرتبط با این حوزه با رعایت مفاد قانونی افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از مدیر شبکه بهداشت و درمان و تنی چند از پرسنل بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا تجلیل به عمل آمد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.