تکلیف واکسن کرونای شرکت "فایزر" تا ماه آتی مشخص می‌شود
شرکت داروسازی "فایزر" اعلام کرد که احتمالا تا پایان ماه آتی(اکتبر)، تاثیرگذاری واکسن ساخت خود را تعیین خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک‌ پست، "آلبرت بورلا"( Albert Bourla) مدیرعامل شرکت "فایزر"( Pfizer) گفت: بیش از ۶۰ درصد احتمال وجود دارد که نتایج تحقیقات بالینی واکسن این شرکت تا اواخر اکتبر سال جاری تکمیل شود و مشخص شود که واکسن ساخت فایزر در مقابله با کووید-۱۹ موثر است یا خیر؟

طبق گفته بورلا، شرکت فایزر در حال حاضر تولید واکسن خود را با همکاری شرکت آلمانی"بایو ان تک"(BioNTech) آغاز کرده است. این در حالیست که هیچ ضمانتی وجود ندارد که مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن موفقیت آمیز باشد.

وی گفت که "یک سناریوی احتمالی" وجود دارد که سازمان غذا و دارو ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی واکسن این شرکت را به تایید برساند.

بورلا ادامه داد، ما در حال حاضر صدها هزار دوز از واکسن کووید-۱۹ ساخت خود را تولید کرده‌ایم و پس از نتایج نهایی اثربخشی واکسن و تایید سازمان غذا و دارو، آماده خواهیم بود.

وی افزود، فایزر در تلاش برای تنوع بخشیدن به نمونه‌ آزمایش مرحله سوم واکسن خود است. زیرا تعداد شرکت‌کنندگان خود را از ۳۰ هزار نفر به ۴۴ هزار نفر رسانده است.

این شرکت در تلاش است در آزمایش خود از افراد کم سن مانند ۱۶ ساله‌ها و همچنین افراد آسیب‌پذیر مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند "ایدز" استفاده کند.

واکسن شرکت فایزر و بایو ان تک یکی از ۳۵ واکسن بالقوه برای مقابله با کرونا است که هم‌اکنون در مرحله آزمایشات بالینی قرار دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.