روحانی: معنی ندارد از کاخی در آن سر دنیا در امور ایران دخالت کنند
رئیس جمهور تأکید کرد: دولت در شرایط تحریمی سخت کار را شروع کرد و به مردم اعلام کرد که باید تحریم را از بین برد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه هیأت به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که کشور در شرایط تحریمی کار را پیش می‌برد و لازم است به این مسأله توجه شود. دولت در شرایط تحریمی سخت کار را شروع کرد و به مردم اعلام کرد که باید تحریم را از بین برد.

وی ادامه داد: باید در برابر تحریم کنندگان ایستاد و دولت یازدهم توانستند ظرف ۱۰۰ روز تحریم‌ها را برای اولین شکاند. این موضوع زمانی اتفاق افتاد که کشور ما از سال ۸۵ مواجه با تحریم بود.

رئیس جمهور در خصوص فعالیت دولت متبوع خود در جریان شکستن تحریم‌ها، ابراز داشت: پس از دو سال فعالیت توانستیم بخش زیادی از تحریم‌ها را از کشور دور کنیم.

روحانی با اشاره به نگاه آمریکایی‌ها به ایران در جریان تحریم‌ها، بیان داشت: برای نخستین بار که کاخ سفید با صراحت گفت از دریچه تحریم‌ها نظام جمهوری اسلامی را از بین می‌بریم و حتی می‌گفتند در ۲۲ بهمن ماه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نخواهد شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: بعد از ۲ سال و نیم شرایط کشور ما در دوران تحریم بهتر شده است و این شبیه معجزه الهی است.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* عید غدیر را در پیش رو داریم که از اعیاد بزرگ ماست. عیدالله اکبر و اعظم است. عید ولایت، حکومت، سیاست و مردم‌سالاری است. پیامبر موضوع حکومت را در جمع بزرگ مردمی که حاجیان از حج بازمی‌گشتند و آنهم در حج‌الوداع، اعلام کردند. اینها برای آن است که اهمیت مسئله برای تمامی مسلمانان مطرح شود و آن اعلام فرمان الهی بود.

{با بیان اینکه پیامبر موضوع را در حضور جمعیت عظیم مطرح کرد}: هرکس اینجا است آن را به دیگران هم ابلاغ کند، اظهار داشت: در دین اسلام، سیاست جدا از حکومت نیست و حکومت از دین جدا نیست. فعالیت‌های اجتماعی از فعالیت‌های معنوی و دینی جدا نیست و ان‌شاالله همه مسیر ولایت ائمه (ع) را به خوبی اجرا کنیم.

{با اشاره به سالروز فرمان صدور مشروطیت}: ۱۱۴ سال از مشروطه گذشته و ایران پیشگام در مردم‌سالاری و تاسیس مجلس شورا و پارلمان در منطقه است و قبل از آنکه در منطقه مجلس و صندوق آرایی داشته باشد، ۱۱۴ سال قبل فرمان مشروطیت صادر شد و مجلس کار خود را آغاز کرد.

* البته ملت ایران در این مدت افتان و خیزان روزهای سختی را تا پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. با وجود آنکه حکومت مشروطه بود و قانون اساسی و مجلس شورا داشتیم، بیشتر اوقات به نام مشروطیت بود و در عمل کمتر بود.

{با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مشروطیت را تکمیل کرد}: ما امروز راه انقلاب مشروطه را ادامه دادیم و مردم‌سالاری دینی را شاهد هستیم. همه بدانیم تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند. وقتی حکومت منتخب مردم است، دولت و مجلس و مابقی ارکان حکومت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، معنی ندارد از جایی دیگر و از کاخی آن سوی دنیا، برای پایان حکومت برای مردم ایران و اغتشاش تصمیم بگیرد.

* اینها حرف‌های بی‌معنای کهنه و بی‌اساس است. تا انتخابات است، ایران با این قدرت می‌ماند. البته می‌توانند ما را اذیت کنند ولی نمی‌توانند حکومت و مردم‌سالاری را از مردم بگیرند.

این خبر در حال تکمیل است...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.