هدف‌گذاری برای افزایش ۱۰۰ هزار نفری پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان اضافه شود.

حمیدرضا قاسمی در جلسه امروز (یازدهم مرداد) کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷۰ هزار نفر در استان کرمانشاه معادل ۳۹.۶ درصد جمعیت، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: از نظر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان ۲۸ کشور هستیم که جایگاه مناسبی نیست.

وی با اشاره به هدف‌گذاری که برای ارتقا پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه صورت گرفته، یادآور شد: بنا داریم تا پایان امسال پوشش تامین اجتماعی در استان را به ۴۵ درصد برسانیم که برای این منظور برنامه مدونی در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای ارتقا پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه نیازمند اضافه شدن ۳۵ هزار بیمه شده اصلی هستیم که معادل افزایش ۱۵ درصدی بیمه شدگان است.

قاسمی با بیان اینکه برای امسال بر اساس برنامه سازمان تامین اجتماعی افزایش سه درصدی بیمه شدگان در استان در نظر گرفته شده بود، تاکید کرد: باید پنج برابر آنچه که برای ما تعیین شده، عمل کنیم.

وی اضافه کرد: بنا داریم از این تعداد ۱۵ هزار نفر بیمه شده اجباری، ۱۲ هزار نفر بیمه شده غیراجباری، سه هزار نفر بیمه شده کشاورزی و مابقی در سایر بخش‌ها باشد.

به گفته این مسئول، با توجه به افزایش بیمه شدگان اصلی، جمعیت تحت پوشش نیز به نزدیک ۸۷۰ هزار نفر خواهد رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تحقق این هدفگذاری را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط با ایجاد اشتغال در استان دانست.

در ادامه حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از شیوع کرونا گفت: تاکنون ۹۸۷۸ فقره ثبت نام برای پرداخت تسهیلات داشتیم و نزدیک به ۱۲.۵ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: هنوز با سهمیه‌ای که برای دریافت تسهیلات کرونا در کرمانشاه در نظر گرفته شده فاصله داریم.

به گفته این مسئول، کرمانشاه از نظر پرداخت تسهیلات جایگاه ۱۷ کشور را دارد و بیشترین تسهیلات پرداخت شده در استان نیز مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پس از آن سازمان صمت بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.