یک نماینده مجلس: ساختار ناکارآمد دولت متناسب با نیازمندی‌ها تغییر کند
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چابک‌سازی به تعداد وزارتخانه‌ها نیست، گفت: ساختار ناکارآمد دولت باید متناسب با نیازمندی‌ها تغییر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، سوم‌تیرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با رد لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت اظهار داشت: چابک‌سازی به تعداد وزارتخانه‌ها نیست. دولت نیز تاکید کرده که نمی‌خواهد تشکیلات جدیدی اضافه کند.

وی افزود: امروز مسئله مسکن جوانان و حاشیه‌نشینی در حاشیه قرار گرفته است. با توجه به حاشیه‌نشینی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، ضروری است وزارتخانه‌ای مستقل این وضعیت را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید:

مجلس با اصلاح بخشی از ساختار دولت مخالفت کرد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بسیاری از معاونین در وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه مسکن و شهرسازی به دلیل تعدد معاونت‌ها نمی‌توانند وزیر را ببینند، اضافه کرد: اگر یک وزیر مستقل وجود داشته باشد، معاونین می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند.

نیازآذری ادامه داد: تشکیلات جدیدی ایجاد نمی‌شود و با همان تشکیلات وظایف را چابک‌تر می‌کنند تا وزارتخانه‌ها بتوانند مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و برطرف کنند. بازرگانی یک حقیقت انکارناپذیر است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به این موضوع توجه کنیم.

وی افزود: اگر اختلافی در وزارتخانه‌ها وجود دارد، باید توسط رئیس‌جمهور و معاون اول برطرف شود؛ لذا باید ساختار ناکارآمدی‌ها متناسب با نیازمندی‌ها تغییر کند، توجه به جوانان و مشکلات آنها یک امر حیاتی است.

نماینده مردم بابل در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان چالش‌های بسیار زیادی دارد و بسیاری از وزارتخانه‌ها به مصوبات وزارت ورزش و جوانان تمکین نمی‌کنند.آیا مسکن جوانان، تنظیم بازار، تقویت سرمایه اجتماعی چالش نیست؟ باید به این چالش‌ها توجه کنیم؛ ساماندهی امور جوانان یک ضرورت است و باید سازمان ملی جوانان برای تحقق اهداف تشکیل شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.