میزان تاثیر واکسن کرونا بر افراد مشخص نیست
متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفته که، اگر واکسنی برای ویروس کرونا، ساخته شود معلوم نیست که در تمامی افراد و یا تمام گروه های سنی ایمنی ایجاد کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، محمود صادقی، اظهار کرد: متاسفانه به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و اقدامات خوبی که طی چند ماه اخیر صورت گرفته بود دوباره با شیوع مجدد و با اوج درگیری با عفونت کووید۱۹ مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: بعضی از واقعیت‌ها در مورد ویروس وجود دارد که نمی شود انکار کرد، ما تا مدت‌های طولانی باید با این ویروس زندگی کنیم.

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه، اگر واکسنی برای ویروس ساخته شود معلوم نیست آیا در تمامی افراد و یا تمام گروههای سنی ایمنی ایجاد کند یا خیر، خاطرنشان کرد: مشخص نیست که این ایمنی برای چه مدت زمان پایدار خواهد ماند.

صادقی افزود: بهترین راه برای مبارزه با بیماری همان توصیه های قبلی همان شستن دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک بسیار مهم است، گفت: متاسفانه تعداد زیادی از بیماران را ویزیت کردم که از مراسم عروسی؛ عزاداری و دورهمی خانوادگی مبتلا شدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.