آغاز امتحانات تخصصی دانشجویان تربیت مدرس از امروز
بر اساس دستورالعمل و راهنمایی برگزاری امتحانات پایان نیمسال تحصیلی دانشجویان تربیت مدرس امتحانات دروس تخصصی دانشجویان از امروز شروع می‌شود و نمرات نهایی نیمسال جاری از شنبه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه تربیت مدرس با ارسال دستورالعملی جزئیات برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ را تشریح کرد. بر این اساس امتحانات دانشجویان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و ارزیابی نهایی دانشجویان به صورت ترکیبی از امتحان پایان نیمسال با رعایت حداقل وزن ۵۰ درصد از امتیاز نهایی دانشجو در سایر ارزیابی‌ها و فعالیت‌های دانشجو با فرآیند آموزشی نیمسال جاری انجام می‌شود. همچنین نمره در ارزیابی امتحانات پایان نیمسال محدوده صفر تا ۲۰ است و نمره قبولی و مردودی بر اساس مقررات مصوب جاری دانشگاه تعیین می‌شود.

بر این اساس کلاس‌های درس نیمسال جاری دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس روز چهارشنبه ۱۱ تیر ماه به پایان رسید. امتحانات دروس مدرسی دانشجویان نیزاز شنبه ۱۴ تیر آغاز شد و تا ۱۹ این ماه ادامه داشت. امتحانات دروس تخصصی نیز از امروز شنبه ۲۱ تیر ماه شروع می‌شود و روز چهارشنبه ۷ مرداد پایان می‌پذیرد.

ضمن اینکه ثبت اولیه نمره نهایی دانشجویان از فردا ۲۲ تیر تا ۱۵ مرداد انجام می‌شود و دانشجویان تا ۲۰ مرداد مهلت اعتراض دارند و در نهایت نمرات پایان نیمسال آنها از شنبه اول شهریور تا چهارشنبه ۵ شهریور ماه اعلام خواهد شد.

طبق اعلام دانشگاه تربیت مدرس شیوه‌های برگزاری امتحانات به صورت شفاهی، کتبی و تشریحی خواهد بود و در روش کتبی سوالات امتحانی به سه دسته تستی، تشریحی و جزوه باز تقسیم بندی خواهد شد. بطورکلی شیوه برگزاری امتحان دانشجویان با صلاحدید استاد درس با استفاده از یک یا چند روش مطرح شده عنوان شده برگزار خواهد شد.

همچنین برگزاری امتحانات غیرحضوری پایان نیمسال لازم است حتما بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی دانشکده انجام بگیرد و غیبت دانشجو در این امتحان تابع مقررات و ضوابط آموزشی جاری دانشگاه است. ضمن اینکه در صورت اطمینان از احراز تقلب دانشجو در امتحانات پایان نیمسال استاد درس مطابق ضوابط و مقررات انضباطی اقدام خواهد کرد و چگونگی برگزاری آزمون واحدهای عملی نیز در اختیار اساتید است.

همچنین امتحان پایان نیمسال برای تمامی دانشجویان یک درس در دانشگاه تربیت مدرس با شیوه یکسان انجام می‌گیرد و استادان باید سوابق ارزشیابی درس را حفظ کنند تا در صورت لزوم قابلیت مراجعه و بررسی مجدد داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.