ارائه ۱۸ هزار تقاضا برای جذب نیروی انسانی در شرایط اپیدمی کرونا
دبیر مجمع هماهنگی بخش خصوصی با اشاره به افزایش حجم آگهی های استخدامی از سوی شرکت های بخش خصوصی گفت: با توجه به شرایط فعلی اپیدمی کرونا ویروس، ۱۸ هزار تقاضای شغلی برای از سوی شرکت های بخش خصوصی به آزمون استخدامی بخش خصوصی ارائه شد تا افراد متخصص پس از ارزیابی ها به شرکت ها معرفی شوند.

به گزارش ایسنا، مهندس محمد حسین قمری در مجمع هماهنگی بخش خصوصی، سرمایه انسانی را مهمترین عامل در شرکت های دانش بنیان و حتی در سطح کشور دانست و افزود: این نیروی انسانی است که می تواند یک شرکت را موفق و شرکتی را با چالش های مختلف رویرو کند.

وی ادامه داد: ما با برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی از سال ۱۳۹۳ تلاش داریم تا تقاضا های شرکت های را تجمیع و به سمت آموزش های تخصصی سوق دهیم.

قمری با اشاره صرف هزینه های چند صد میلیاردی برای ارائه آموزش های مبتنی بر نیازها، خاطر نشان کرد: صنعت پزشکی سالیان است که بر اساس نیازها آموزش های تخصصی ارائه می شود از این رو فارغ التحصیلان صنعت پزشکی مشکلی در خصوص اشتغال ندارند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی اضافه کرد: ولی این چرخه در سایر صنایع برقرار نیست و بعضا شرکت ها با انبوهی نیروی انسانی است و همچنان به دنبال نیروی انسانی متخصص هستند.

وی یادآور شد: این امر منجر به افزایش حجم آگهی های استخدامی شد و امروز این حجم از روزی ۲۰ هزار موقعیت شغلی فراتر رفته است ضمن آنکه فارغ التحصیلان بیکار هستند.

قمری خاطر نشان کرد: این آزمون سعی دارد این خلاء را پر کند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: با شیوع این اپیدمی شرکت های بخش خصوصی امکان ریسک بر روی نیروی انسانی را ندارند ولی مشاهده کردیم که در چنین شرایطی میزان تقاضا برای معرفی نیروی انسانی از سوی شرکت ها رشد ۳ برابری داشته است.

به گفته وی، ۱۸ هزار تقاضای شغلی از سوی شرکت های بخش خصوصی به آزمون استخدامی بخش خصوصی ارائه شد تا افراد متخصص پس از ارزیابی ها به شرکت ها معرفی شوند.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی ابراز امیدواری کرد که روند این آزمون باعث شود تا آموزش های رسمی به سمت اثر گذاری بیشتر حرکت کند.

قمری خاطر نشان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه هایی با دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه صنعتی شریف منعقد کردیم تا تقاضاهای خود را در بستر آموزش های موثر ارائه دهند.

در این نشست همچمین پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه معضل اشنغال رفع نخواهد شد مگر آنکه بخش خصوصی به کمک بیاید، گفت: در حال حاضر شرکت های بخش خصوصی و دانشگاهها هر کدام فعالیت خود را دارند و معاونت علمی برای جبران این خلاء، پلت فرم هایی چون شتابدهنده ها و مراکز نواوری را شکل داده است.

وی با اشاره به تشکیل ۵۱۰۰ شرکت دانش بنیان افزود: از سوی بنیاد ملی نخبگان دو طرح شهید احمدی روشن و شهید بابایی در داستای رفع نیازهای بخش صنعت از سوی دانشجویان برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.