عدم استقبال برخی رسته‌های شغلی آسیب‌دیده از کرونا از تسهیلات دولتی
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به عدم استقبال برخی رسته‌ها شغلی آسیب‌دیده از کرونا از تسهیلات، بر ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر به صنوف استان تاکید کرد و گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده به منظور تقویت و حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا، یک فرصت و امتیاز برای اشتغال در استان است و باید مورد توجه قرار گیرد.

حبیب‌الله خجسته پور ۱۰ تیرماه،‌ در جلسه کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی در کشور و استان از شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند، اظهار کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده به منظور حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در قالب تسهیلات، یک فرصت و امتیاز مطلوب برای تقویت، حمایت و تثبیت اشتغال در استان است و این سیاست در شرایط فعلی که کروناویروس به بخش اقتصاد و تولید آسیب زده باید با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی که در ستاد ملی و کارگروه اقتصادی ذیل آن به ریاست دکر نهاوندیان صورت گرفت، رسته های شغلی با بیشترین آسیب شناسایی و معرفی شدند و این تسهیلات نیز برای حمایت از آنها در نظر گرفته شد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به عدم استقبال صاحبان برخی مشاغل از تسهیلات دولت در این بخش گفت: اطلاع رسانی خوبی در خصوص این تسهیلات در سطح استان انجام گرفته اما با توجه به اینکه با عدم استقبال برخی رسته‌ها مواجه شدیم، نیاز است تا دستگاه های عضو متولی هر رسته، اطلاع رسانی به صنوف را در دستور کار قرار دهند .

دکتر خجسته‌پور گفت: عدم استقبال رسته های شغلی استان برای دریافت این تسهیلات، به عنوان کوتاهی دستگاه متولی در این حوزه نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات حمایتی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا، با محدودیت‌های پرداخت تسهیلات عادی مواجه نیستیم، تاکید کرد: بانک‌های عامل باید در پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تعجیل کرده و تسریع و تسهیل در امور را در دستور کار قرار دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ، درصد تعهد اشتغال در نظر گرفته شده برای استان به دلیل شیوع کرونا، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است، افزود: فرمانداران توجه جدی به این‌ مهم ‌را با فعال کردن کارگروه اشتغال شهرستان ها در دستور کار قرار دهند تا در ماه‌های آتی شاهد رشد درصد تحقق تعهد اشتغال در استان باشیم .

این مدیر ارشد اجرایی از دستگاه های اجرایی استان خواست ضمن ارائه تعهد اشتغال واقع بینانه، در راستای تحقق تعهد مورد نظر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال در نظر گرفته شده برای استان محقق شد، اظهار کرد: بر اساس آمار و گزارشات موجود، استان سمنان طی ۱۰ سال اخیر، جز ۳ استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور بوده است لذا به منظور حفظ این‌ جایگاه و کسب رتبه اول باید همت و تلاشی مضاعف در دستور کارتمامی اعضای کارگروه و سایر دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

خجسته پور گفت: طی سال‌های گذشته در نامگذاری های سال ها، مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید داخلی تاکید ویژه‌ای داشته اند که باید تلاش کنیم تا تمام موارد، اقدامات و برنامه ریزی‌ها تحت عنوان شعار سال، در نهایت منجر به ایجاد اشتغال شود.

وی اضافه کرد:تحقق رونق تولید ، استقبال مردم از کالای ایرانی ، مقابله با قاچاق کالا و...همه و همه مستلزم تقویت اشتغال و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی توانمند در استان و کشور است.

معاون استاندار سمنان با اشاره به برنامه‌های ویژه استان برای تنها شهرستان کمتر برخوردار استان تاکید کرد: باید جذب کامل تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان میامی که به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان هدف در سطح کشور تعیین شده، با جدیت بیشتر پیگیری و دنبال شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.