رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها الزامی است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌های پزشکی تأکید کرد.

صدیق جدیدالاسلامی امروز(۹تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح ملی و استانی به مطب‌های خصوصی و مراکز درمانی دولتی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه پزشک، منشی و هیچ شخص دیگری نباید بدون ماسک در مطب حضور یابد، افزود: نوبت دهی باید با کمترین معطلی به صورت هماهنگی تلفنی با بیمار صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به خلاصه گزارش عملکرد نظارتی معاونت درمان در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: نظر به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های پیگیری در پاندمی کووید ۱۹ در مراکز درمانی و به منظور نظارت دقیق در این خصوص، بر اساس برنامه تنظیمی در بازه زمانی ماه گذشته تا کنون از مطب و مؤسسات پزشکی بازدید به عمل آمد.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه از مراکز جراحی محدود و سرپایی سه نظارت بر توقف اعمال جراحی صورت گرفته است، افزود: از مطب پزشکان متخصص و فوق تخصص ۲۳ بازدید انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ١٨ مورد بازدید و نظارت بر فعالیت مطب پزشکان عمومی و دندانپزشکان، ۶ مورد درمانگاه‌های عمومی،۷ مورد از حرفه‌های وابسته به پزشکی و پیراپزشکی (تزریقات و پانسمان و دندانسازان تجربی و...) در مدت زمان یاد شده نام برد.

جدیدالاسلامی مهمترین مواردی که در بازدیدها مورد بررسی قرارگرفته را وجود استفاده از وسایل حفاظت فردی (ماسک، دستکش و ...) و استفاده صحیح از مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح توسط پزشکان، منشی، کادر شاغل و مراجعان برشمرد و گفت: بررسی دقیق نحوه تفکیک و تحویل زباله‌های مراکز جهت امحاء، بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی شامل زمان بندی حضور مراجعان و حضور کمترین تعداد بیماران از دیگر موارد مورد ارزیابی شده در این بازدیدها است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر مردم نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط پزشکان معترض باشند به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مراجعه کنند تا ترتیب اثر داده شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.