مجبوریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کرونا زندگی کنیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مجبوریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کرونا زندگی کنیم.

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زمانی که کرونا ویروس در شهرستان الشتر اپیدمی شده بود یک عده از خیرین بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و لوازم حفاظتی پرستاران و پزشکان کمک کردند.

وی اضافه کرد: خیرین در بحث کووید ۱۹ ورود پیدا کردند و برخی از آنها دستگاه‌های ونتیلاتور و دیالیز خریدند.

نیکبخت با اشاره به اینکه اگر از دستگاه دیالیز برای بیماران کرونایی استفاده شود باید آن دستگاه را فقط برای بیماران کرونایی اختصاص دهیم، افزود: مابقی بیماران نمی‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بر این اساس مجبور شدیم برای بیماران کرونایی که نیازمند دیالیز هستند دستگاه دیالیز خریداری کنیم.

وی گفت: خیرین در خرید دستگاه‌های دیجیتالی، تنفسی و ... کمک کردند و در مجموع در قبل و بعد از کرونا خیرین بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان به ما کمک کردند.

نیکبخت اظهار کرد: با کمک خیرین CCU، ICUو بخش زنان بیمارستان شهرستان ازنا راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد وضعیت تخت‌های بیمارستانی در استان اظهار کرد: اورژانس بیمارستان شهید رحیمی را در بیش از ۲۰۰۰ متر مربع فضا راه‌اندازی شده و بین ۷۰ تا ۸۰ تخت به ظرفیت این بیمارستان اضافه شده است.

وی عنوان کرد: در همه بیمارستان‎های استان به فراخور وضعیت باید تخت اضافه شود.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه مجبوریم با کرونا با رعایت پروتکلهای بهداشتی زندگی کنیم، بیان کرد: نمی‌توانیم یکطرفه قضاوت کرد و به اصناف بگویم تعطیل کنید چرا که زندگی آنها مختل می‌شود اما می‌شود در مراسم ترحیم، عروسی و تجمعات شرکت نکرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تمام مشکلات ما در مورد کرونا ویروس مربوط به تجمعات است چنانچه تجمعات محدود و کم شود به همان نسبت بیماری هم کم می‌شود.

وی گفت: دست‌ها هر نیم‌ساعت یکبار شستشو داده شود و رعایت موازین بهداشتی ضرورت دارد و نیاز است افراد فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.