خاتمی: مرگ بر آمریکا و اسرائیل به معنی جنگ باآنهاست
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز رژیم صهیونیستی به چنان ذلتی دچار شده که کلاهش را محکم می‌گیرد تا باد آن را نبرد. از همین رو نخست‌وزیر روسیاه رژیم صهیونیستی مانند گداهای سیاسی در اروپا دوره‌گردی می‌کند و در مصاحبه‌ای گفته حداقل در لندن اجازه ندهید شعار «مرگ بر اسرائیل» گفته شود که این اوج ذلت است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌‌های نماز جمعه امروز گفت: امام خمینی (ره) با انتخاب روز قدسجلوی توطئه بزرگی را گرفت و رژیم صهیونیستی را مهار کرد. این سیرو سلوک معنوی در ۹۰۰ شهر کشور شکل گرفت و این عبادت در سراسر کشور و به‌ویژه تهرانعبادت سیاسی بود که جایگاه والا و شایسته‌ای دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که قبل از ۲۵ سالی که رهبرمعظم انقلاب فرمودند، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

اهم صحبت های او به نقل از خبرگزاری ها از این قرار است:

* گام‌هایی که مردم در خیابان‌ها علیه ظالمان برداشتند و شعار دادندمصداق عمل صالح و مانند نماز، روزه و حج است.

* جهاد فقط رنگ نظامی ندارد و هر تلاشی درراه خدا نامش جهاد است؛تردید نکنید که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به معنای جنگ با آن‌هاست و شماامروز با زبان خود جهاد کردید.

* آرزوی ترامپ این است که روزی شعار «مرگ بر آمریکا» درجامعه ما نباشد اما به ترامپ و نتانیاهو می‌گوییم تا زمانی که این خویاستکباری را دارید طنین شعار مرگ بر ‌آمریکا و مرگ بر اسرائیل افزوده خواهدشد.

*مردم در حالی با زبان روزه در راهپیماییروز قدس شرکت کردند که شب گذشته تا صبح در مراسم احیا حضور داشتند اما حضور آن‌هاامروز برای این بود که بگویند از اینکه یک ملت ۷۰ سال آواره و بی‌رحمانه کشته‌شدهو زندگی آن‌ها به غارت برود خشمگین هستند.

* تولی و تبری جزو فروع دین است و بزرگان می‌گویند این امر در برخیمواقع به اصل و متن دین گره می‌خورد و ازاین‌رو امام صادق (ع) فرمود کسی که می‌گویدما را دوست دارد اما از دشمنان ما تبری نمی‌جوید، دروغ می‌گوید.

* امروز چه دشمنی از ترامپ برای اسلام دشمن‌تر است،امروز چه دشمنی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ذلیل‌تر و زبون‌تر در دشمنی باخداست،ازاین‌رو شما مردم در این راهپیمایی باشکوه از دشمنان خدا ابراز تنفر و برائتکردید.

* خداوند برای حضور در این راهپیمایی به شما پاداش و اجر فراوانیخواهد داد. سلام بر امام راحل که این راه را در مقابل ما گذاشتند و از زمان آغازمبارزه با رژیم سیاه پهلوی، مبارزه با صهیونیست‌ها را نیز در دستور کار قراردادندو بعد از پیروزی انقلاب با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز قدس خدمتبزرگی به آرمان قدس شریف کردند.

* توطئه و برنامه دشمنان به فراموشی سپردن مسئله فلسطین یا حداکثرعربی‌ تلقی شدن این موضوع بود اما امام جلوی این توطئه را گرفتند و انقلاب اسلامیبه رهبری حضرت امام رژیم صهیونیستی را مهار کرد؛ شعار این غاصبان از نیل تا فراتبود و اگر قدرت داشتند حرمین شریفین را هم اشغال می‌کردند. درود خدا بر امام که جلوی چنین دشمن خطرناکی ایستادند و راهسعادت را پیشروی ملت‌ها گذاشتند و امیدواریم قبل از ۲۵ سال که رهبری فرمودند شاهدنابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

* آمریکا، رژیم صهیونیستی و به‌ویژه عربستان مثلث شومی را شکلدادند و سازش‌کاران مرتجع منطقه نیز برای به رسمیت شناختن رژیم فاسدصهیونیستی، مسابقه گذاشته‌اند. درحالی‌که باید بدانند این مسابقه، مسابقه سقوط آن‌هاستو به یاری خداوند ملت‌های خودشان آن‌ها را به ذلت می‌کشانند.

* مردم ما با هر سلیقه‌ای فرمایشات رهبر معظم انقلاب را فصل‌الخطاب می‌دانند.

* هیچ‌کس در این کشور نیست که از رژیم منفور صهیونیستی تجلیل کند وهمه سلایق در این جهت تأکیددارند که رژیم صهیونیستی باید محو شود.

* سخنان اخیر نتانیاهو درباره دوستی با ملتایران از حماقت‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود؛ درحالی‌که تک‌تک مردم ایران اسرائیل را دشمن می‌دانند و باافتخار مرگبر اسرائیل می‌گویند.

*{با اشاره به اقتدار موشکی کشور به عنوان یکی از محورهای وحدت} رهبرانقلاب و همه مسئولان ما یک‌صدا می‌گویند پای این اقتدار موشکی ایستاده‌ایم وهرچقدر بخواهیم موشک تولید می‌کنیم و برد آن را نیز افزایش می‌دهیم و این برگبرنده ما است.

* ولایت‌فقیه در طول این ۴۰ سال بن‌بست‌شکنی‌های بسیاری کرده است،جنگ در همه کشورها بحران‌ساز است اما بااینکه هشت سال در کشور ما جنگ بود اما ملتایران به برکت رهبری امام یک روز هم دچار بحران نشد.

* در عصر ما روزگاری بر ملت ایران گذشت که دشمن اجازه نمی‌داد ماسه سانتریفیوژ داشته باشیم و برخی در جلسات تصمیم‌گیری می‌گفتند می‌ترسیم جنگ شوداما رهبری فرمودند تولید کنید و ازاین‌رو به ۱۹ هزار سانتریفیوژ رسیدیم تا جایی کهدشمن خودش پذیرفت ۶ هزار سانتریفیوژ و ۱۲ هزار کیلو اورانیوم غنی‌شده داشته باشیم.

* در همین قضایای اخیر که آمریکا و اروپا تقسیم نقش کرده‌اند، دشمنمی‌خواست یک برجام معیوب به ما تحمیل کند، یعنی هم تحریم‌ها را تحمل‌کنیم و هم ازفعالیت هسته‌ای دست برداریم که این خواب آشفته‌ای بود؛ اقتدار ما سه عنصر اقتدارموشکی، نفوذ منطقه‌ای و فعالیت هسته‌ای است که کاربرد نظامی ندارد چراکه ما و فقهما با کاربرد نظامی فعالیت هسته‌ای مخالف است.

* سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ماه رمضانی ایشان با کارگزارانو در مرقد حضرت امام نصیحت نیست بلکه یک راهبرد است و جا دارد که رسانه ملی چندینبار به این فرمایشات بپردازد.

* شعار «ما می‌توانیم» شعار عزت، غیرت و شعار قرآنی ما است و ازاین‌روایجاد یأس و ناامیدی از ناحیه هر کس که باشد کار دشمن است و ملت ایران همان‌طور کهدر ۴۰ سال گذشته گردنه‌های سخت را پشت‌سر گذاشته، باعزت و عظمت از توطئه‌های پیشرونیز عبور خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.