شناسایی دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند/ تداوم آموزش در مناطق محروم و عشایری
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) گفت: با توجه به اینکه تضمین‌های امنیت این شبکه بسیار مهم است، آغاز بکار شبکه برای مدتی به تعویق افتاده تا اطمینان لازم از همه آمادگی‌های فنی و امنیتی کسب شود.

رضوان حکیم زاده در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات ناشی از شیوع کرونا، آموزش تعطیل نشد و حتی در ایام عید هم آموزش دروس از طریق مدرسه تلویزیونی دنبال شد؛ درباره راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در سطح ملی پیگیری شد راه اندازی یک بستر فضای مجازی امن و فراگیر بود که بتواند خانواده گسترده آموزش و پرورش را پوشش دهد و اقداماتی که معلمان انجام می دهند را پشتیبانی کند.

وی افزود: جلسات بسیاری در طول تعطیلات عید و بعد از آن برگزار و کارهای لازم انجام شد؛ اما با توجه به اینکه تضمین‌های امنیت این شبکه بسیار مهم است، آغازبکار شبکه برای مدتی به تعویق افتاده تا اطمینان لازم از همه آمادگی‌های فنی و امنیتی کسب شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقدام دیگر در سطح استان‌ها و مدارس با همت دبیران در سراسر کشور رقم خورد گفت: معلمان بویژه معلمان دوره ابتدایی به صورت خودجوش و با انگیزه بالا از همه امکانات خود استفاده کردند. در این ایام که دانش آموزان در منزل بودند معلمان آموزش را دنبال کردند و وارد میدان شدند، جهادی کار کردند و شاهد دستاوردهای خوبی بودیم. در این ایام خلاقیت‌های ارزشمندی در حیطه شیوه تدریس دیدیم.

حکیم زاده افزود: مدیران مدارس و معلمان به فراخور شرایط خود سعی کردند این کار را پیگیری کنند. سامانه‌ای نیز در آموزش و پرورش راه اندازی شد و همه مدارس به آن متصل شده و امکان گزارش گیری از اقدامات مدارس وجود داشت.

احصای دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند

وی درباره برخی مناطق که دسترسی به اینترنت و فضای تلویزیونی ندارند گفت: دستورالعمل خاصی را برای تداوم جریان آموزش در مناطق محروم و عشایری تدوین و ابلاغ کردیم. بر اساس شرایط و استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی، تحویل بسته‌های آموزشی، استفاده از ظرفیت صداوسیمای استانی و رسانه رادیو اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزانی که دسترسی نداشتند احصاء شدند و اعزام داوطلبانه معلمان و راهبران با رعایت نکات بهداشتی برای حضور در مناطق عشایری و استفاده از فناوری‌های قابل حمل و نقل برای آموزش انجام شده است.

پرداخت حق الزحمه مدرسان مدرسه تلویزیونی

وی درباره پرداخت حق الزحمه به مدرسان مدرسه تلویزیونی نیز اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش تاکید داشت که باید از زحمات این مدرسان تقدیر کنیم؛ به همین خاطر لیستی را تهیه کردیم. هرچند اعتقاد داریم جبران خدمات و زحماتشان امکان پذیر نیست، اما کارهای واریز حق الزحمه شان در حال انجام است.

حکیم زاده در پاسخ به اینکه آیا نگران افت تحصیلی و کیفیت پایین آموزش در دانش آموزان نیستید؟ گفت: به هر حال در شرایط خاصی به سر می بریم و همه دنیا این وضعیت را دارند. خوشبختانه ما در زمینه تداوم آموزش جزو کشورهای صف اول دنیا هستیم و اقدامات جامعه فرهنگی ما قابل ارائه به دنیاست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: علی رغم شرایط سخت می توانیم بگوییم تا جایی که به کادر آموزشی مربوط می شود تمام انرژی خود را برای آموزش با کیفیت به کار گرفته‌ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.