هنوز از پیک کرونا عبور نکرده‌ایم/لزوم تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد ما متاسفانه از پیک کرونا عبور نکرده‌ایم، گفت: نه تنها باید فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه پیدا کند بلکه باید تشدید شود تا بتوانیم چرخه انتقال را متوقف نماییم.

علی بیرجندی نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ازسرگیری برخی فعالیت‌ها در کشور و کاهش محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: ما نظر خود را به صورت شفاف بر ادامه فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ماه و حتی تا اواسط اردیبهشت ماه در قالب نامه‌ای مکتوب با همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تعداد قابل توجهی از اعضاء هیأت علمی و همچنین انجمن‌های علمی و تخصصی به رئیس‌جمهور ارسال و تاکید کرده بودیم که نه تنها باید فاصله گذاری اجتماعی ادامه پیدا کند بلکه تشدید نیز بشود تا بتوانیم چرخه انتقال را متوقف نماییم.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز نیز با نماینده دولت که به مشهد سفر کرده بودند این موضوع را دوباره منعکس کردیم، ادامه داد: فکر می‌کنیم همچنان لازم است که به صورت جدی خانه‌نشینی رعایت شود. آمارها نیز نشان می‌دهد ما متاسفانه از پیک کرونا عبور نکرده‌ایم و درصورتی که فعالیت‌ها مجددا از سر گرفته شود، با یک شیوع شدیدتر روبه‌رو خواهیم شد.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای ایام نوروز، ما اثرات کاهش شدید کرونا را نداشتیم و به نظر می‌رسد، خانه‌نشینی باید ادامه پیدا کند و محدودیت‌ها نیز تداوم داشته باشد.

بیرجندی نژاد در خصوص ادامه روند بیماری کرونا افزود: روند کرونا بستگی به عمل و عکس‌العمل ما دارد، به هر میزان که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود چه به شکل تعطیل و یا با هر فرمول دیگری، به‌تبع در پیش‌بینی نتیجه خیلی موثر خواهد بود. عدم رعایت نیز می‌تواند نتایج دیگری را به همراه داشته باشد که ما عملا نمی‌دانیم این فرآیند به چه شکل ادامه پیدا خواهد کرد و نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم این بیماری به چه صورت پیش خواهد رفت، اما آن چیز که مسلم است این است که تلاش‌ها به صورتی انجام شود که سیر کندی بیماری به حدی شود که از امکانات پزشکی فراتر نرود. لازمه این مهم رعایت موارد فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ما درک می‌کنیم که همه مردم به دلایل مختلفی از این فاصله گذاری اجتماعی آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: آسیب‌هایی که هم شامل آسیب روحی و هم آسیب‌های جدی اقتصادی است را درک می‌کنیم، اما آمارهای جهانی نشان می‌دهد که تبعات اقتصادی و روانی زود برداشتن قرنطینه می‌تواند به‌شدت بیشتر از زمانی باشد که ما دو سه هفته آن را ادامه بدهیم.

وی بیان کرد:توصیه می‌کنم مردم رعایت کنند، حتی الامکان از منازل خارج نشوند و صرفا خروج از منزل را محدود به کارهای بسیار بسیار ضروری کنند.همه تلاش کنیم تا با اعمال این محدودیت‌ها و تحمل این سختی‌ها از این بحران عبور کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.